مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

300 هزار دام علیه تب برفکی مایه کوبی می شوند

ارومیه (پانا)- مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از مایه کوبی 300 هزار راس دام علیه تب برفکی در استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۳۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
300 هزار دام علیه تب برفکی مایه کوبی می شوند

کامیار داهیم با بیان اینکه فاز اول مایه کوبی ضربتی دام سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) از 25خرداد ماه سال 98 در سطح دامداریهای استان با مشارکت بخش غیر دولتی آغازشده است افزود: این طرح به مدت 35 روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود نزدیک به 300 هزار راس دام در مدت یک ماه با همکاری تعداد 92 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد 20 اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

داهیم با تاکید براینکه واکسیناسیون دام ها نقش موثری در مقابله با این بیماری ها برعهده دارد گفت: نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری های دامی رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری ها را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌ همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند؛ همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار