معادله‌های جانشینی برانکو ؛ با 1+4 گزینه نهایی برای سرمربیگری پرسپولیس آشنا شوید

تهران (پانا) – منتفی شدن حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس باعث شده است تا مدیران این تیم به سراغ گزینه‌های دیگری بروند که در بین اسامی مطرح شده 4 خارجی و یک ایرانی دیده می‌شوند.

کد مطلب: ۹۲۳۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
معادله‌های جانشینی برانکو ؛ با 1+4 گزینه نهایی برای سرمربیگری پرسپولیس آشنا شوید

در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس با جدا شدن برانکو ایوانکوویچ، در لیگ برتر نوزدهم یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود ببیند، مخالفت مدیران باشگاه پدیده شهر خودرو مشهد با این انتقال باعث شد تا مدیران پرسپولیس به سراغ گزینه‌های دیگری در زمان کوتاه باقی‌مانده بروند.

هر چند در همان روزهای اول قطعی شدن جدایی برانکو از پرسپولیس، شایعاتی مبنی بر بازگشت افشین قطبی به این تیم شنیده می‌شد، واکنش منفی هواداران به بازگشت امپراتور باعث شد تا پرونده به صورت کامل بسته شود و سرانجام پس از منتفی شدن حضور یحیی گل‌محمدی، مدیران باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام کردند که سرمربی جدید این باشگاه خارجی است و طی روزهای آینده معرفی خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس هرچند نام گزینه‌ای را اعلام نکرده است، براساس اخبار رسیده از اطراف این باشگاه، پرونده مذاکره با 5 سرمربی روی نیمکت مدیران پرسپولیس قرار دارد و به سرعت تا اواسط هفته آینده این فرد به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی خواهد شد.

گزینه‌هایی که برای سرمربیگری فصل جدید پرسپولیس مطرح شده‌اند و یکی از آنها به احتمال زیاد قراردادش را امضا خواهد کرد همراه با کارنامه عبارتند از:

کارلوس دونگا

بدون شک جذاب‌ترین نام برای ایرانی‌ها می‌تواند کاپیتان سابق تیم ملی برزیل باشد که طی سه سال گذشته بدون تیم بوده است.

در پرونده دونگا شش سال سرمربیگری تیم ملی فوتبال برزیل ( در دو مقطع) دیده می‌شود و یک فصل هم سرمربی اینترناسیونال بوده است و با تیم ملی زیر 23 سال برزیل در المپیک 2008 به مدال برنز رسیده است.

در کارنامه مربیگری‌ او یک قهرمانی در کوپا آمریکا با تیم ملی برزیل، یک عنوان سومی در المپیک با تیم ملی فوتبال المپیک برزیل، قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها با تیم ملی فوتبال برزیل و یک قهرمانی در سری آ برزیل با اینترناسیونال وجود دارد اما نباید فراموش کرد که او در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ناکام بود و با تیم ملی برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ماسیمو کاررا

ماسیو کاررا سرمربی 55 ساله ایتالیایی است که فصل گذشته تیم نداشته است.

او در کارنامه خود یک سال سرمربیگری در یوونتوس را دارد و در دو سال آخر کار سرمربی اسپارتاک مسکو بوده است. نکته قابل توجه درباره کاررا این است که او طی هفت سالی که وارد سرمربیگری در رده بزرگسالان شده است، چهار سال دستیار بوده که در این بین سابقه مربیگری در تیم ملی ایتالیا هم وجود دارد.

در کارنامه کاررا به عنوان سرمربی، یک قهرمانی در لیگ برتر روسیه، یک قهرمانی در سوپر کاپ روسیه و یک قهرمانی در سوپر کاپ ایتالیا دیده می‌شود ضمن اینکه او در فصل 2017-2016 به عنوان بهترین مربی فوتبال روسیه هم انتخاب شده است.

کرونوسلاو یورچیچ

کرونوسلاو یورچیچ سرمربی اهل بوسنی با 49 سال سن است که فصل گذشته هدایت تیم بن‌یاس را در لیگ امارات بر عهده داشته است اما با این تیم موفق نبود به رده ششم رسید.

او در 13 سال سابقه سرمربیگری‌اش روی نیمکت هشت تیم نشسته که مهمترین آنها را باید دیناموزاگرب در سه مقطع و هر کدام برای یک سال دانست. یورچیچ در این بین یک سال هم کمک مربی تیم ملی فوتبال کرواسی بوده و در سال 2017 هم به عنوان سرمربی تیم ملی ب عربستان انتخاب شده است.

در کارنامه او سه قهرمانی در لیگ برتر کرواسی، یک قهرمانی در جام حذفی کرواسی و یک قهرمانی در سوپرکاپ این کشور دیده می‌شود.

الکساندر نوری

الکساندر نوری سرمربی جوان و 39 ساله ایرانی که در فوتبال آلمان رشد کرده و در دوران بازیگری 326 بازی در سطوح مختلف فوتبال آلمان انجام داده است اما با حضور روی نیمکت وردربرمن بود که به فوتبال ایران شناخته شد.

نوری که فصل گذشته در مقطع کوتاهی هدایت ایگنول اشتات را در بوندس لیگا 2 برعهده داشت، در کارنامه خود یک فصل سرمربیگری در وردربرمن را در بوندس لیگا دارد اما پنج سالی که وارد عرصه مربیگری شده است هیچ سابقه قهرمانی برای او ثبت نشده است.

البته در مقطعی تراکتورسازی هم تلاش‌های ویژه‌ای برای حضور او در فوتبال ایران انجام داد اما به جایی نرسید و حالا باید دید با پیشنهاد پرسپولیس چه خواهد کرد.

زلاتکو کرانچار

سرمربی 62 ساله نام ‌شنا برای ایرانی‌ها که همین چند ماه پیش از هدایت تیم ملی فوتبال امید ایران برکنار شد، آخرین گزینه پرسپولیس برای سرمربیگری است.

هر چند برای ایرانی‌ها، کرانچار با سرمربیگری در پرسپولیس، سپاهان و تیم ملی امید مطرح است، او در پرونده خود سرمربیگری تیم‌ ملی کرواسی، تیم ملی مونته‌نگرو و دینامو زاگرب را هم دارد.

کرانچار که با فوتبال ایران آشنایی کاملی پیدا کرده است در کارنامه‌اش سه قهرمانی در لیگ برتر کرواسی، یک قهرمانی در جام حذفی کرواسی، یک قهرمانی در لیگ برتر ایران و یک قهرمانی در جام حذفی ایران دیده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار