امام جمعه قزوین: ائمه جمعه عضو ستادهای انتخاباتی نشوند اما نسبت به انتخابات هم بی‌تفاوت نباشند

قزوین (پانا) - آیت الله عابدینی گفت: ائمه جمعه عضو ستادهای انتخاباتی نشوند اما نسبت به انتخابات هم بی‌تفاوت نباشند

کد مطلب: ۹۲۳۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه قزوین:  ائمه جمعه عضو ستادهای انتخاباتی نشوند اما نسبت به انتخابات هم بی‌تفاوت نباشند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در اسفرورین برگزار شد، اظهار کرد: باید در انتصاب مسئولان فیلترهای حراستی، امنیتی و قانونی کاملا رعایت شود تا جلوی انتصاب افراد نالایق گرفته شده و نظام هزینه نشود.

وی با بیان اینکه رسالت ائمه جمعه در انتخابات بسیار حساس و سنگین است، تصریح کرد: ائمه جمعه نه می‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند، نه عضوی از ستادهای انتخاباتی شوند. ما طلبه هستیم و قرار است احکام و معیارهای دینی، قرآنی و دغدغه‌های رهبری را با مردم در میان بگذاریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حمایت‌های ائمه جمعه باید حمایت معیاری و اصولی باشد و نگاه پدرانه را در انتخابات داشته باشند و از ورود به موضع‌گیری‌های جانب دارانه پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه عنوان کرد: حساسیت‌هایی که باید در مساله حجاب و مسائل فرهنگی و سیاسی در خطبه‌ها بروز دهیم و از آنجایی که ما سرباز رهبری هستیم، باید دغدغه‌هایمان را با دغدغه‌های رهبری هماهنگ کنیم.

وی ابراز داشت: ما می‌دانیم رهبری به شدت از مسائل اختلاف افکن پرهیز دارند، نگاه پدرانه را از ما طالب هستند و اختلافات بین شیعه و سنی را نمی‌خواهند و همه باید این اصول مورد نظر ایشان را با جدیت دنبال کنیم

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید و ما هم وظیفه داریم در حفظ اتحاد و انسجام عموم مردم بکوشیم و از دو قطبی کردن بپرهیزیم و مراقب باشیم.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: یک مسئولین گفته بود در قزوین مسائل قومی وجود دارد اما اینجا مباحث قومی وجود ندارد و حتی جناح‌های سیاسی در پایبندی به ولایت فقیه و پایبندی به قانون اساسی جدی هستند، در غیر این صورت آنها را خارج از نظام می‌دانیم.

وی بیان کرد: مردم شریف شهرستان الوند در انسجام جمعیتی، پای کار بودن در نمازهای جمعه و جماعت و شرکت باشکوه در راهپیمایی‌ها با جدیت پای کار بوده و هستند و اگر بخواهیم به شهرهای استان قزوین نمره دهیم نسبت به جمعیت جایگاه بسیار خوبی را دارد و اختلاف و مسائل فرقه‌ای در این منطقه وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار