پمپئو: پیامی از عمان به ایران ارسال نکردیم

هر وقت که زمانش فرا برسد آماده و خواستار رو در رو شدن هستیم

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آْمریکا با انتشار بیانیه ای علاوه بر تکذیب دوباره ارسال پیام واشنگتن از طریق عمان به تهران بار دیگر ایران را تهدید به فشار حداکثری کرده است.

کد مطلب: ۹۲۳۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: پیامی از عمان به ایران ارسال نکردیم

به گزارش بی‌بی‌سی، مایک پومپئو، وزیرامور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «اصلاح غیرواقعیات» گفته دولت آمریکا تا زمانی که ایران آماده مذاکره شود بر فشار خود خواهد افزود.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده که دونالد ترامپ هیچ پیغامی برای تهران از طریق عمان نفرستاده و این که انتشار نقشه دستی از محل ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط محمدجواد ظریف «واقعیت را عوض نخواهد کرد.»

در این بیانیه که عصر روز شنبه (اول تیر منتشر شده پومپئو نوشته است: «رهبران ایران خوب می‌دانند که حقیقت چیز خطرناکی است. مهم است که روایت‌ها را تصحیح کنیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا سپس در سه بند به موضوعات محل مناقشه میان تهران و واشنگتن طی چند روز اخیر پرداخته و نوشته: «اولا، رئیس‌جمهور ترامپ هیچ پیغامی از طریق عمان برای ایران نفرستاد که در آن پیشنهاد مذاکره شده باشد. ما موضع خود را آشکارا بیان کرده‌ایم. ما هر وقت که زمانش فرا برسد آماده و خواستار رو در رو شدن هستیم. این که ایران تلاش دیپلماتیک تاریخی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن را رد می‌کند و نفتکش ژاپن را در دریای عمان هدف قرار می‌دهد و پهپاد ما را در آبهای بین‌المللی سرنگون می کند خود گویا است.»

به گزارش پانا، پس از آنکه روز پنجشنبه پهباد آمریکایی از سوی ایران مورد هدف قرار گرفته و نابود شد، خبرگزاری رویترز مدعی شد که واشنگتن از طریق عمان پیامی را برای ایران ارسال کرده است که پیش از بیانیه پمپئو این خبر از سوی مقام های آمریکایی تکذیب شده بود.

پمپئو در بند دوم بیانیه روز شنبه خود به نقشه‌های دستی که محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران طی چند روز گذشته از مسیر پروازی پهپاد آمریکایی و نقطه هدف قرار گرفتن آن منتشر کرده انتقاد کرده و نوشته است: «ایالات متحده فراتر از هرگونه تردیدی به وضوح نشان داد که چه طور یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است. این که وزیرخارجه ظریف با یک نقشه دستی بخواهد این واقعیت را رد کند، اعتباری ندارد. این حمله دومین باری است که طی چند هفته اخیر ایران هواپیماهای بدون سرنشین ما را هدف قرار می‌دهد.»

ادعای وزیر امور خارجه آمریکا در حالی است که تنها یک حمله از سوی ایران مورد تأیید قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار