در گفت‌وگو با پانا

سخنگوی فدراسیون تیراندازی: تیم ملی تیراندازی مشکل مربیگری ندارد

(پانا) – در حالی که دو سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی با اتمام قرارداد به همکاری خود با فدراسیون پایان داده‌اند، سخنگوی فدراسیون تیراندازی اعتقاد دارد دو مربی که این روزها در اردوی تیم ملی حضور دارند توانایی بالایی برای هدایت ملی‌پوشان دارند.

کد مطلب: ۹۲۳۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی فدراسیون تیراندازی: تیم ملی تیراندازی مشکل مربیگری ندارد

تیراندازی ایران این روزها حال و روز خوشی ندارد، پس از مشکلات عدم اعزام ملی پوشان به اردوهای برون مرزی و نبود فشنگ و مهمات، حالا جدی‌ترین مشکل تیراندازان در راه رسیدن به المپیک عدم حضور سرمربی در اردو است.

از هفته گذشته زمزمه پایان همکاری مربیان ایرانی با فدراسیون تیراندازی مطرح شد. ابراهیم اینانلو که یکی از مربیان باسابقه تیم ملی بود و از زمان حضور لازلو در تیم ملی حضور داشت، تصمیم به جدایی از فدراسیون تیراندازی گرفت و راهی کشور اندونزی شد تا دوران مربیگری خود را در کشوری غیر از ایران ادامه دهد. البته اینانلو در شرایطی این تصمیم را گرفت که فدراسیون تیراندازی با مربیان خود قرارداد سه ماهه امضا کرده بود و دو روز پس از پایان قرارداد سه ماهه او راهی کشور دیگری شد.

اینانلو مدت زیادی را در کنار ملی پوشان حضور داشت و از زمان لازلو به عنوان مربی در کنار تیراندازان حضور داشت و در دوران مربیگری گوران در فدراسیون تیراندازی باز هم به عنوان مربی بود تا پس از مدتی فدراسیون تیراندازی او را به عنوان سرمربی معرفی کرد. او با توجه به حضور طولانی‌اش در تیم ملی و شناختی که از ملی‌پوشان ایران داشت کمک زیادی به فدراسیون تیراندازی کرد، اما در حالی که در سال منتهی به المپیک است، فدراسیون به جای دادن انگیزه به ملی‌پوشان، با مربیان خود قرارداد سه ماهه بست تا در نهایت به این منجر شود که مربیان تیم ملی، ابراهیم اینانلو و مریم هاشمی پس از پایان قرارداد سه ماهه خود با فدراسیون قطع همکاری کردند و به سوی دیگری رفتند.

تا به امروز از چندین مسابقه گزینشی المپیک که برگزار شده تنها دستاورد ایران سهمیه تیم ملی تیراندازی برای المپیک توسط نجمه خدمتی بوده است و دیگر هیچ کدام از ملی‌پوشان موفق به کسب سهمیه نشدند.

البته مسابقات جهانی ریو و مسابقات قاره‌ای پیش‌روی ملی‌پوشان ایران است و آنها می‌توانند در این دو مسابقه شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کنند اما این بار در شرایطی که علاوه بر مشکلات همیشگی که نبود اردوی برون مرزی و نداشتن فشنگ بوده، عدم حضور سرمربیان را هم باید به آن اضافه کرد تا نشان دهد تیراندازی در سال منتهی به المپیک بحرانی‌تر از گذشته روزگار سپری می کند.

ناصر رسولی، سخنگوی فدراسیون تیراندازی در گفت‌و‌گو با پانا درباره وضعیت تیم ملی تیراندازی بدون حضور مربیان گفت: اردوی ما از ابتدای هفته گذشته آغاز شده است و فعلا خانم طالبی با تیم دانشجویان عازم رقابت‌های یونیورسیاد هستند و زائر رضایی با تیراندازان در حال تمرین هستند، این دو مربی از زمان لازلو کار خود را در تیم ملی آغاز کردند و تجربیات خوبی دارند.

سخنگوی فدراسیون تیراندازی در مورد احتمال بازگشت مریم هاشمی به تیم ملی گفت: البته مذاکرات ما با خانم هاشمی همچنان ادامه دارد، او از ابتدا هم نظرش این بود که به صورت سه ماهه با فدراسیون کار کند و حالا ما با او صحبت کردیم و قرار است تا چند روز آینده وضعیتش مشخص شود. امیدوارم در نهایت به حضورش در تیم ملی بیانجامد، اما با این حال ما از بابت مربی مشکلی نداریم چرا که این دو مربی که در کنار ملی‌پوشان هستند از نظر فنی هیچ مشکلی ندارند و از زمان لازلو کار مربیگری خود را آغاز کردند و به عنوان دستیار در تیم حضور داشتند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مربی‌هایی که در اردو حضور دارند تجربیات خوبی طی سال‌های اخیر به دست آورده‌اند و در وضعیت فعلی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، بالاخره فدراسیون روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و در این شرایط می‌توانند به تیم کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار