استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان:

مدیران زمینه واگذاری پروژه های نیمه تمام را فراهم کنند / نباید به امنیت سرمایه گذاری، خدشه وارد شود

مشهد (پانا) - استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مطابق قانون، زمینه واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی را فراهم کنند.

کد مطلب: ۹۲۳۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیران زمینه واگذاری پروژه های نیمه تمام را فراهم کنند / نباید به امنیت سرمایه گذاری، خدشه وارد شود

به گزارش پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس کل دادگستری استان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دادستان مرکز استان برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتاد و دو یار انقلاب اظهار کرد: امیدواریم دستگاه قضایی که به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مایه عدالت، انصاف و امید برای مردم است، مسیری که تا به امروز طی کرده را همچنان ادامه دهد.
وی در ادامه، فرارسیدن سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران را گرامی‌داشت و افزود: اخیرا در شبکه های مجازی تهمت هایی نسبت به این شهید والامقام مطرح و حتی گفته شد که ایشان به شهادت نرسیدند درحالی که بنده شخصا شاهد شهادت دکتر چمران در دهلاویه سوسنگرد بودم.
رزم حسینی بیان کرد: شهید چمران خدمات بسیار زیادی در مناطق محروم جبهه و جنگ انجام دادند لذا باید یاد و خاطره ایشان را گرامی داشته و در مسیر تداوم راه این شهید والامقام گام برداریم.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالگرد درگذشت دکتر شریعتی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دکتر شریعتی شخصیتی شگفت انگیز بود که نسل جوان باید از آثار و تألیفات ایشان بهره‌مند شود.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، به همدلی ایجاد شده بین ارکان حاکمیت در نتیجه اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اشاره کرد و افزود: در طی ماه های اخیر همه نمایندگان استان در این مسیر همراهی کرده اند و هرگز اضلاح مثلث توسعه را فراموش نخواهیم کرد؛ ما موظف هستیم از ظرفیت همه عزیزانی که می توانند در مسیر خدمت به مردم یاری گر دستگاه های اجرایی باشند، استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه امروز دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل تاکید فرمودند که اقتصاد مسئله اصلی کشور است و برای عبور از شرایط موجود، افزایش تاب آوری اقتصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی و وحدت رویه هستیم.
رزم حسینی اتفاقات رخ داده در منطقه طی یک ماه گذشته را نشان دهنده عزت و اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز بیش از همیشه، سربلند و مقتدرانه از مرزهای آبی و هوایی خود در برابر قدرت های نظامی دفاع می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همکاری مدیران برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: همه ارکان حاکمیت در استان حامی اجرای قانون واگذاری پروژه های نیمه تمام هستند؛ حالا که قانون اجازه این کار را داده است، مدیران باید شجاعت بیشتری به خرج داده و زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر مدیران اجرایی نسبت به آینده نگران هستند و تصور می کنند که ممکن است در نتیجه واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی برای آن ها پرونده سازی شود، حاضریم با همکاری دستگاه های نظارتی برای آن ها امان نامه صادر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه موانع پیش روی سرمایه گذاران باید برطرف شود، گفت: بر اساس قوانین جاری کشور، برخی دستگاه های اجرایی متولی صدور مجوز سرمایه گذاری هستند اما اگر در فرآیند صدور مجوز انحرافی رخ داده باشد، دستگاه های نظارتی می توانند به موضوع ورود کنند.
رزم حسینی بیان کرد: تاکید ما بر این است که پس از صدور مجوز سرمایه گذاری و شروع عملیات اجرایی، در مسیر کار سرمایه گذار خللی ایجاد نشود، چرا که در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد آمد و به امنیت سرمایه گذاری خدشه وارد خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشکلات 267 پروژه سرمایه گذاری طرح ثامن درحال برطرف شدن است، گفت: این موضوع با برگزاری جلساتی با وزیر راه و شهرسازی درحال پیگیری است چرا که با حجم بالای سرمایه گذاری، بیش از 5 هزار شغل ایجاد می کند و امیدواریم در مدت کوتاهی زمینه رفع مشکلات برطرف و مجدد عملیات اجرایی آن ها آغاز شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به تخصیص 20 درصد از تسهیلات مربوط به حوزه اشتغال زایی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرمانداران و دستگاه های اجرایی برای جذب سهمیه استان از محل تسهیلات اشتغال زایی تلاش کنند، امکان دریافت سهمیه دیگر استان ها هم فراهم خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه سفر چند ساعته رئیس جمهور به مشهد، برکات فراوانی داشت، گفت: اعلام آمادگی ریاست جمهور و تولیت آستان قدس رضوی برای همراهی در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و اجرای برنامه های توسعه ای فرصتی خوب و امیدبخش است.
رزم حسینی افزود: در جریان این سفر از آقای رئیس جمهور موافقیت هایی را دریافت کردیم که ثمر آن را به زودی در فضای استان شاهد خواهیم بود.
وی درباره سرانجام پرونده پدیده شاندیز هم با اشاره به قانون مند شدن برخی از امور این شرکت با تصمیم ستاد تدبیر اظهار کرد: خوشخبتانه با درایت دستگاه قضایی، برای حفظ حقوق سهامداران و تعیین تکلیف پرونده پدیده اقدامات بسیار خوبی درحال انجام است.
استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود، انتصاب مصطفی خاکسار قهرودی به عنوان قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی را تبریک گفت و افزود: آقای خاکسار از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده اند و حضور ایشان فرصت مناسبی برای هم افزایی بیشتر آستان قدس رضوی و دستگاه های اجرایی خواهد بود.
وی ادامه داد: آقای فاطمی امین قائم مقام تولیت سابق آستان قدس رضوی در مدت تصدی این مسئولیت، هم افزایی خوبی با مدیران دستگاه های اجرایی داشت و امیدواریم این روند در دوره جدید مدیریتی ادامه یابد و سرعت بیشتری پیدا کند.
در این جلسه گزارشی هم از اقدامات شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه سیل زده آق قلا استان گلستان ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار