با تصویب هیات امنای دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرفت

راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر

اهر( پانا) - جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با محوریت طرح راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های اهر و میانهبا حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل آموزش و گرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از تلاش برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان در سایر شهرستان های استان، حفظ و ارتقای کیفیت دانشگاه ها را خواستار شدو گفت: آمایش سرزمینی، کار کارشناسی، داشتن معیار، ساز و کار و همچنین هدف صریح، روشن و مشخص، زیر ساخت های مناسب و امکانات خوب و مدرن برای ایجاد مراکز مختلف برای دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

روشندل، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز با بیان اینکه در سال های آینده با سیل بازنشستگی فرهنگیان و معلمان کشور مواجه خواهیم شد، برقراری و احیای دانشگاه های فرهنگیان در شهرستان های با جمعیت بالا و وسیع تر استان را ممکنترین راه برای تامین نیاز معلم در استان دانسته و اظهار داشت: مطابق دستورالعمل راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، تمامی فضاها، امکانات و نیروهای دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور باید از طریق اداره کل های آموزش و پرورش استان ها تامین شود.

پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن حمایت از طرح احیا و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در این دو شهرستانافزود: همکاری بین بخشی کلیدی ترین راه حل برای مسائل و مشکلات پیش رو است.

وی ادامه داد: امکان جذب دانشجو معلم برای این مراکز به جای جذب مهارت آموز وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا این امر محقق گردد.

عبداللهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حسن توجه استاندار و همچنین ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور و استان به منطقه ارسباران، این منطقه مستعد را دارای ظرفیت های بالقوه فرهنگی دانسته و خاطر نشان ساخت: اهر شاه راه کلیدی و نقطه اتصال شهرهای مهم شمال غرب کشور است که این شرایط بسیار حیاتی و منحصر به فرد و همچنین سابقه علمی و فرهنگی مردمان شهرستان اهر ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را در این خطه اجتناب ناپذیر می کند.

عبداللهی در ادامه گفت: شهر اهر ذاتا شهری علمی و فرهنگی بوده و مردمان آن دوست دار تعلیم و تربیت هستند و مشاهیر و مفاخر علمی و ادبی فراوانی از این شهر برخاسته اند و همچنین خانواده ها نیز حاضرند در هر شرایطی از ادامه تحصیل فرزندان خود حمایت کنند.

وی ایجاد دانشگاه فرهنگیان را در منطقه اهر را فرصتی دانست که دانشجو معلمان شهرستان های هریس، خواجه، ورزقان، خاروانا، کلیبر، خدافرین، هوراند و سراب به جای سفر به تبریز و مشکلات حمل و نقل برای تحصیل، دوری از خانواده، هزینه های اضافی و سایر آسیب های آن کاسته خواهد شد.

گفتنی است طرح احیا و راه اندازی مجدد دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر با موافقت کلیه اعضا تصویب شد.

تصاویر بیشتر:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار