آیت‌الله العظمی علوی گرگانی تاکید کرد:

لزوم اجرای برنامه‌های تحولی سازمان تبلیغات اسلامی

قم (پانا) - یکی از مراجع تقلید بر لزوم اجرای برنامه‌های تحولی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم اجرای برنامه‌های تحولی سازمان تبلیغات اسلامی

آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی روز شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و مدیران این اداره کل ابراز امیدواری کرد که با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه‌های تحولی این سازمان به خوبی اجرا شود.
این مرجع تقلید تاکید کرد: هر کسی که به سمت جدید منصوب می‌شود، برنامه‌هایی برای تغییر و تحول دارد و انتظار ما از حجت‌الاسلام والمسلمین قمی این است که مسائل سازمان تبلیغات اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری بهتر تبیین و عملیاتی شود.
وی ضعف در تبلیغ عملی را متذکر شد و افزود: در تبلیغ دین به شیوه گفتاری موفقیت‌هایی حاصل شده اما در تبلیغ عملی هنوز نقص‌هایی وجود دارد بنابراین باید به روحانیونی که به مناطق تبلیغی اعزام می‌شوند تاکید شود که تبلیغ دین با رفتار عملی موثرتر است.
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، روحانیون را الگوی مردم از نظر کلام و رفتار دانست و تاکید کرد: رفتار و کلام روحانیون صادقانه است و عمل صالح موجب می شود نعمت الهی بر ما بیشتر نازل شود.
این مرجع تقلید حضور هزاران طلبه در مناطق سیل زده برای کمک‌رسانی به سیل زدگان را نوعی اقدام عملی حوزویان در امور اجتماعی دانست و بیان داشت: حضور طلاب در مناطق سیل زده، از جمله اقدامات عملی حوزویان بوده که تاثیر زیادی بر مردم گذاشته است.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل و برنامه‌های پیش رو ارائه کرد.
وی تبیین اسلام ناب محمدی(ص) برای گروه‌های مختلفی مردم به ویژه جوانان، توجه به جوانان و بانوان در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و زمینه‌سازی برای حضور روحانیت در عرصه‌های اجتماعی را از ماموریت‌های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برشمرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین از راه اندازی پایگاه‌های اجتماعی در تعدادی از مناطق حاشیه‌ای شهر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش 50 درصدی اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف تبلیغی، استفاده از ظرفیت بیش از 20 گروه تبلیغی و اجرای طرح مساجد محله محور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار