شبکه فرانسوی: ترامپ در بازی خود علیه ایران گرفتار شده است

تهران (پانا) - شبکه تی وی 5 فرانسه روز شنبه در گزارشی با اشاره به افزایش تنش میان تهران و واشنگتن تاکید کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در بازی خود علیه ایران گرفتار شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شبکه فرانسوی: ترامپ در بازی خود علیه ایران گرفتار شده است

در این گزارش آمده است: پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یگان ضد هوایی سپاه پاسداران، به خوبی شاهد هستیم که ترامپ از مواضع سخت خود در قبال ایران عقب نشینی کرده است.

شاید این عقب نشینی وی، به خاطر اختلاف نظرهای شدیدی باشد که در کاخ سفید درباره نحوه مقابله با ایران وجود دارد. در یک سو تندروهایی مانند جان بولتون و مایک پمپئو قرار گرفته‌اند که به هیچ چیزی جز حمله نظامی به ایران راضی نیستند و در سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا و کارشناسان این وزارتخانه هستند که تصمیمات عاقلانه ای می‌گیرند.

شبکه تی وی ۵ افزود: رئیس جمهوری آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با استفاده از راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، بتواند این کشور را به زانو در آورده و به میز مذاکره بازگرداند اما اکنون شاهد آن هستیم که تحریم‌ها و فشارها علیه تهران فعلاً نتیجه نداده و ترامپ به نوعی در بازی خودش گرفتار شده است.

اکنون باید در قالب بازی جنگ با ایران برود که به هیچ عنوان راضی به انجام چنین کاری نیست و حتی اعلام کرد که حاضر است بدون قید و شرط با آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران و حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور مذاکره کند.

بر اساس این گزارش، ایرانی‌ها با انتشار تصاویر بر جای مانده از پهپاد سرنگون شده آمریکایی، گویی جام پیروزی را در برابر خبرنگاران نمایش می‌دهند. اینها ظاهراً قطعاتی از پهپاد سرنگون شده آمریکایی است.

ایرانی‌ها تصاویری از پرتاب موشکی را که ظاهراً پهپاد را هدف قرار داد پخش می‌کنند. همزمان موسیقی رزمی و فریادهای پیروزی به گوش می‌رسد. جنگ تبلیغاتی در غیاب جنگ واقعی در ایران و آمریکا در جریان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار