به مناسبت هفته جهاد کشاورزی؛

۸۰طرح شاخص بخش کشاورزی مازندران افتتاح شد

ساری (پانا) - 80 طرح بخش کشاورزی در مازندران با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شد.

کد مطلب: ۹۲۳۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۸۰طرح شاخص بخش کشاورزی مازندران افتتاح شد

آئین افتتاح همزمان این پروژه‌ها امروز در واحد ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ مادر گوشتی در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن برگزار شد.

طبق اعلام عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان به بهرهبرداری رسیده و برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

همچنین از 80 پروژه به بهره‌برداری رسیده، ۵۹ پروژه در بخش آب و خاک، 7 پروژه در بخش زراعی و باغی، 7 پروژه مربوط به صنایع تبدیلی، ۶ پروژه مربوط به بخش دام و طیور و یک یک پروژه نیز در بخش شیلاتی بوده است که با افتتاح این پروژه‌ها، ۱۴۷ روستا و 8 هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی از مزایای آن‌ها برخوردار شده‌اند.

بهره‌برداری از واحد تولید مرغ مادر گوشتی در تنکابن با ظرفیت 35هزار قطعه مرغ گوشتی و اشتغال‌زایی 30نفر، با اعتبار 6میلیارد و 500میلیون تومانی بخش خصوصی از جمله طرح‌های شاخص بخش کشاورزی بود که امروز به بهره‌برداری رسید که با راه افتادن چرخه تولید آن، میزان تولید بخش طیور استان ۱۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبار لازم برای راه‌اندازی این واحد، به صورت تسهیلات بانکی و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل آورده شخصی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار