آغاز به کار پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان مرکزی

اراک(پانا)- با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، فعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، رسما آغاز شد.

کد مطلب: ۹۲۳۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، در نخستین روز از تیرماه سال 1398، با حضور در دبستان دین و دانش ناحیه یک اراک، ضمن بازدید از بخش های مختلف پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مستقر در این آموزشگاه، فعالیت رسمی این پایگاه ها در استان مرکزی را افتتاح کرد.

«شهریار فولادوند» در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان از امروز اول تیرماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال 21 هزار نوآموز به این پایگاه ها مراجعه کنند که 11 هزار نفر آنان را نوآموزان بدو ورود دبستانی تشکیل می دهند.

فولادوند اظهار داشت: قریب به 10 هزار نوآموز پیش دبستانی نیز امسال در این طرح مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: به همین منظور20 پایگاه سنجش اولیه و یک مرکز تخصصی در قالب پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی در تشر یح فرآیند اجرای طرح سنجش گفت: نوبت دهی به نوآموزان دوره پیش دبستانی و بدو ورودبه دبستان پس از ثبت نام در مدارس و توسط مدیران واحدهای آموزشی دوره ابتدایی از طریق سامانه اینترنتی، انجام می شود.

فولاوند افزود: در پایگاه های سنجش اولیه کودکان بدو ورود به دبستان از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نتایج آزمون های بعمل آمده در این بخش، طی سال تحصیلی در بهبود فرآیند یادگیری دانش آموز، مثمرثمر می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: ارائه شناسنامه سلامت دانش آموز و انجام مراحل سنجش پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در پایه اول می باشد.

فولادوند در توصیه به والدین دانش آموزان ورودی پایه اول گفت: والدین در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت می کنند نسبت به نوبت گیری زمان سنجش نیز اقدام نمایند تا ما بتوانیم یک مدیریت صحیح و دقیق در این زمینه داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم مراجعه والدین در زمان مقرر جهت انجام سنجش سلامت دانش آموزان، خاطرنشان کرد: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی و نیز مداخله بهنگام در جهت رفع نیازهای موارد خاص جهت تحصیل در مدارس کودکان با نیازهای ویژه و یا مراقبت و توجه بیشتر در مدارس عادی با همکاری و همیاری والدین محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: شناسایی و تشخیص بموقع کودکان در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آنها، پیشگیری از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی، ایجاد زمینه و فرصت های مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوتهای فردی جهت تحقق عدالت آموزشی برای کودکان از ضرورت های اجرای طرح سنجش می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار