یک متخصص اورولوژی : ژنتیک عامل ۱۷ درصد از ناباروری‌های مردان

تهران (پانا) - یک متخصص اورولوژی با بیان اینکه از عواملی که در درمان ناباروری مردان مؤثر است ترک دخانیات و سیگار، مصرف نکردن نوشابه الکلی، لاغر شدن برای آقایان چاق و ورزش کردن است، گفت: اصلاح سبک زندگی و مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، سبزیجات و مصرف ویتامین‌های E و B نیز در درمان ناباروری مردان مؤثر است.

کد مطلب: ۹۲۳۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
یک متخصص اورولوژی :  ژنتیک عامل ۱۷ درصد از ناباروری‌های مردان

به‌گزارش ایسنا، همایون عباسی با بیان اینکه استفاده از داروهای نیروزا در باشگاه‌های بدنسازی در صورتی که حاوی هورمون مردانه باشد مضر است، اظهار کرد: در صورتی‌که این داروها حاوی مواد پروتینی و کراتینه باشد، منعی وجود ندارد.

او بیان کرد: معمولاً هورمون‌ها به‌صورت آمپول تزریق می‌شود و قرص‌ها حاوی این هورمون‌ها نیستند، مصرف قرص‌هایی که حاوی مواد هورمونی نیست و مواد اصلی آن مکملی و پروتینی باشد، ایرادی ندارد.

این متخصص ناباروری با بیان اینکه از جمله عوامل مؤثر در ناباروری مردان ژنتیک است، ادامه داد: ژنتیک بیشتر در مردانی که آزمایش اسپرمشان صفر یا تعداد اسپرم‌ها بسیار کم است مؤثر بوده، به‌گونه‌ای که ۱۷ درصد علت ناباروری در این دسته مردان عوامل ژنتیک است.

عباسی با اشاره به اینکه از سایر عوامل مؤثر در ناباروری مردان ابتلاء به بیماری‌هایی مانند واریکوسل است، خاطرنشان کرد: مواد سمی که در محیط وجود دارد (سم‌هایی که در کشاورزی بکار می‌رود)، امواج فشار قوی و امواج وای فای در ناباروری مردان نیز مؤثر است.

او با بیان اینکه استفاده از هورمون‌های مردانه نیز منجر به ناباروری مردان می‌شود، گفت: حتی مصرف مواد غذایی که حاوی هورمون‌های زنانه باشد مانند سویا ممکن است که ایجاد ناباروری در مردان کنند، البته برخی دلایل دیگر نیز در ناباروری آقایان نقش دارد، اما علل آنها ناشناخته است.

این متخصص اورولوژی ادامه داد: درمان ناباروری در مردان براساس علت آن متفاوت است، اما در مواردی مانند واریکوسل درمان آن جراحی است و در درمان‌های دارویی بیشتر از داروهای آنتی‌اکسیدان استفاده می‌شود. در صورتی‌که درمان‌های دارویی و جراحی نتیجه نداد از روش‌های لقاح خارج رحمی یا کمک باروری که شامل (IUI) استفاده می‌شود.

عباسی تصریح کرد: لقاح خارج از رحمی یعنی اینکه دریافت تخمک از زن و اسپرم از مرد صورت می‌گیرد، سپس با قرار دادن آن‌ها در کنار هم در آزمایشگاه و تشکیل جنین در رحم زن، از جمله روش‌های درمان ناباروری مردان است.

او خاطرنشان کرد: چاقی، استفاده از دخانیات (سیگار، قلیان و تریاک) و مصرف مشروب در ایجاد ناباروری مردان مؤثر است.

این متخصص اورولوژی با بیان اینکه از عواملی که در درمان ناباروری مردان مؤثر است ترک دخانیات و سیگار، مصرف نکردن نوشابه الکی، لاغر شدن برای آقایان چاق و ورزش کردن است، گفت: اصلاح سبک زندگی و مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، سبزیجات و مصرف ویتامین‌های E وB نیز در درمان ناباروری مردان مؤثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار