افزایش ۶ درجه ای دمای هوا در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوای استان طی هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۶ درجه ای دمای هوا در آذربایجان غربی

مهدی صابری از گرم شدن دمای هوای استان خبر داد و اظهارداشت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده استقرار الگوهای تابستانی در منطقه است.

وی ادامه داد: در این راستا از روز یکشنبه تا اواخر هفته جاری سبب افزایش تدریجی دما بین ۴ تا ۶ درجه سلسیوس در استان خواهد شد.

صابری افزود: در این راستا توصیه می‌شود در مصرف بهینه انرژی از قبیل آب و برق تدابیر لازم اتخاذ و همچنین در خصوص جلوگیری از آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع نیز تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: از شنبه اولین روز از فصل تابستان روند افزایش دما در آذربایجان غربی آغاز می‌شود و این روند تا اواخر هفته جاری ادامه دارد همچنین پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در ارومیه به ۳۵ درجه بالای صفر برسد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی به وضعیت دمایی آب و هوا نیز اشاره کرد و گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت با ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود و تکاب با ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان، همچنین دمای هوای ارومیه نیز ما بین ۱۶ و ۳۰ درجه در نوسان گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار