افزایش قیمت سیب‌زمینی در ارومیه موقتی است

ارومیه(پانا)-کمبود سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه دلیل اصلی گرانی آن در چند روز اخیر بود که با آغاز برداشت سیب‌زمینی از چند شهر دیگر قیمت آن با سیر نزولی در حال کاهش است.

کد مطلب: ۹۲۳۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قیمت سیب‌زمینی در ارومیه موقتی است

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در مورد گرانی سیب‌زمینی طی چند روز اخیر اظهار کرد: در حال حاضر صادرات سیب‌زمینی و پیاز ادامه دارد و از سوی دیگر قبل از شروع فصل برداشت سیب زمینی، اصفهان تنها تأمین کننده نیاز سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه بود.


وی ادامه داد: به همین دلیل با کمبود سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه مواجه شدیم و این امر باعث شد قیمت آن افزایش یابد.


عزتی گفت: اما هم اکنون برداشت سیب‌زمینی از مزارع شهرستان‌های همدان، قروه، اردبیل وعجب‌شیر آغاز شده و با این روند در روزهای آینده نیاز مورد نظر سیب‌زمینی در ارومیه تأمین و قیمت آن با سیر نزولی در حال کاهش است.


وی افزود: با فرا رسیدن فصل تابستان و بازار گرم میوه‌های تابستانی، هم اکنون وضعیت خرید و فروش میوه‌های تابستانی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه مطلوب است.


رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار شهرداری ارومیه در پایان اضافه کرد: زمینه خرید میوه‌های تابستانی در شهرهای دیگر کشور خالی است و دلالان برای خرید و عرضه به شهرهای دیگر به میدان میوه و تره بار آمدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار