عملیات حج تمتع از 17 تیرماه آغاز می‌شود

تهران (پانا) - رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت عملیات حج تمتع از 17 تیرماه در 17 ایستگاه پروازی برابر اعلام سازمان حج آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
عملیات حج تمتع از 17 تیرماه آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مهری با اشاره به تمهیدات حج تمتع درسال 1398 پرداخت و گفت: امسال از 17 تیرماه عملیات حج تمتع در 17 ایستگاه پروازی برابر اعلام سازمان حج آغاز می‌شود. فرودگاه امام خمینی (ره) پذیرای 30 هزار زائر از استان‌های تهران، سمنان، البرز، قم، قزوین، مرکزی، گلستان، لرستان، همدان و کاشان است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه زائران خراسان رضوی و خراسان شمالی از فرودگاه مشهد اعزام می‌شوند به عزیمت زوار چهارمحال بختیاری و اصفهان از فرودگاه اصفهان اشاره و بیان کرد: همچنین زائران تبریز از آذربایجان شرقی؛ زوار کرمان از فرودگاه کرمان، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس از فرودگاه شیراز اعزام می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی به اعزام زوار استان گلستان از فرودگاه گرگان، زائران استان یزد از فرودگاه یزد، هرمزگان از فرودگاه بندرعباس، زائران کرمانشاه و ایلام از فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: زائران مازندران از فرودگاه ساری، استان گیلان از فرودگاه رشت، استان آذربایجان غربی از فرودگاه ارومیه، استان خوزستان از فرودگاه اهواز، استان بوشهر از فرودگاه بوشهر و زائران خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند.

سردار مهری با بیان اینکه پلیس فرودگاه اقداماتی همچون سال گذشته و در خور شأن زائران انجام داده است، گفت: امسال میز خدمت در فرودگاه‌ها تعیین شده و جانشین پلیس فرمانده هر استان موظف است از ابتدا برای پاسخگویی به زائران در فرودگاه حضور داشته باشد و مشکلاتی که زائران با آن مواجه می‌شوند را رفع کند.

وی به اقدامات دیگر پلیس فرودگاه اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به زائران و پیگیری مشکلات 17 جلسه با سپاه حفاظت هوایی و34 جلسه با مدیران فرودگاه‌ها برگزار شده است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور عنوان کرد: برای اینکه کار زائران سریعتر انجام شود سالن‌ها با تمامی امکانات از جمله نصب دوربین، گیت‌های بازرسی و ... مجهز و همچنین 22 جلسه با سازمان حج و زیارت در استان‌ها برای هماهنگی تحویل بار زائران، حضور به موقع آنها در فرودگاه‌ها و ... برگزار شده است؛ 19 جلسه نیز با مقامات قضائی در سایت پلیس فرودگاه‌های کشور انجام شده تا اگر جرمی اتفاق افتاد در صورت نیاز پرونده تشکیل و از زائران حمایت قضائی شود.

سردار مهری تصریح کرد: 25 جلسه تعاملی با شورای هماهنگی مواد مخدر در استان‌ها نیز برگزار شده که بزرگترین مشکل ما حمل مواد مخدر در پروازهای حج است چرا که افراد مسن برای مصرف خود مواد مخدر حمل می‌کنند البته در این زمینه اقدامات لازم برای صیانت از زائران، خصوصا پیشگیری از خروج مواد مخدر انجام شده است.

وی با بیان اینکه دو جلسه با پلیس مواد مخدر در ستاد ناجا هم برگزار شده است، گفت: همچنین جلساتی با پلیس مواد مخدر استان‌ها در رابطه با پیشگیری از خروج مواد مخدر از کشور برگزار شد و لیست زائرانی که اعتیاد دارند مشخص و اقدامات کنترلی در رابطه با این افراد نیز انجام شده است.

سردار مهری با اشاره به اینکه 19 جلسه برای آگاه‌سازی زائران و مدیران کاروان‌ها و 85 جلسه تخصصی با زائران برگزار شده است به تشریح قوانین کشور عربستان در ارتباط با مواد مخدر پرداخت و گفت: اگر در فرودگاه از زائری مواد مخدر کشف شود قطعا آن زائر به سفر اعزام نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار