جلسه مشترک معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه مناطق 19 گانه شهر تهران در مرکز رفاهی منطقه 2

تهران (پانا) - چهارمین نشست کارگاهی معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه شهر تهران در مرکز رفاهی آموزش و پرورش منطقه 2 برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۲۳۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مشترک معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه مناطق 19 گانه شهر تهران در مرکز رفاهی منطقه 2

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، یکم تیرماه چهارمین نشست کارگاهی معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه شهر تهران با موضوع اهداف دوره های تحصیلی از مجموعه نشست های تخصصی ترویج گفتمان تحول آفرین در مرکز رفاهی آموزش و پرورش منطقه 2 با حضور دوّاری معاون آموزش ابتدایی و درّی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار گردید .

در این نشست کارگاهی آمنه احمدی مدرس دوره، در خصوص اهداف دوره های تحصیلی که تجلی اهداف آموزش و پرورش متناسب با ویژگیها و شرایط سنی دانش آموزان می باشد و در خصوص چگونگی دست یابی آنان به شایستگی های پایه، مطالبی عنوان نمود.

وی از مدیران و برنامه ریزان و عوامل سهیم موثر در تعلیم و تربیت دانش آموزان خواست در برنامه ریزی امور ، سازماندهی فعالیت ها و انجام وظایف خود به گونه ای عمل کنند تا دانش آموزان در پایان هریک از دوره های تحصیلی به اهداف تعیین شده دست یابند.

احمدی در ادامه اظهار داشت: در مبانی نظری سند تحول آموزش و پرورش، معلم عبارت است از: 1- راهنمای بصیر که وظیفه برنامه‌ریزی، آموزش، هدایت، روشنگری و ترغیب یادگیرندگان به یادگیری را دارد و ایجاد کننده فرصت‌های تربیتی متنوع است 2- مشارکت کننده در فرآیند تصمیم‌سازی برنامه درسی است 3- مشارکت کننده در برنامه‌های علمی و انتقال دهنده تجربه در سطوح مختلف است. برنامه درسی آموزش معلمان ظرف تحقق کلیه این انتظارات است و در طراحی باید از رویکرد موضوع محور به رویکرد شایستگی محور تغییر یابد که در آن ویژگی‌های شخصیتی معلمان که عامل تعیین کننده عملکرد آنان است لحاظ می‌شود. ویژگی‌های برنامه درسی شایستگی محور عبارتند از: 1- تلفیق‌پذیری 2-پایداری در طول زمان 3- خاص بودن (مهارت‌های شناختی و فراشناختی، ارزش‌ها، باورها، و نگرش‌ها برای پاسخ به یک موضوع در موقعیت خاص بسیج می‌شود ).

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار