رئیس قوه قضاییه: همه مسئولان باید دیدگاه امام راحل درباره حق الناس را اجرا کنند

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی در اولین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۹۲۳۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس قوه قضاییه: همه مسئولان باید دیدگاه امام راحل درباره حق الناس را اجرا کنند

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از زیارت حرم حضرت امام (ره)، در جمع خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، شهید مظلوم آیت الله بهشتی، تصریح کرد: زیارت مرقد نورانی امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان، فرصت مغتنمی است برای آنکه بار دیگر دیدگاه‌های بلند امام (ره) را درباره تشکیل نظام مبتنی بر دین و ارزش‌های الهی و همچنین اجرای عدالت، مرور کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: امام (ره) پرچم عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و فساد را برافراشت و به قصد گسترش معروف‌ها و نهی از پلشتی‌ها و زشتی‌ها وارد میدان مبارزه شد.

آیت الله رئیسی با تأکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به دیدگاه‌های امام راحل بویژه درباره دستگاه قضایی که در سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه ایشان نیز ذکر شده است، اظهار کرد: اجرای عدالت، نفوذناپذیری و توجه به حضور در محضر خدا در همه لحظات، از جمله مهم‌ترین توصیه‌های امام (ره) است که امروز باید نصب العین همه قضات و کارکنان دستگاه قضایی باشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: از روح بلند امام (ره) استمداد می‌جوییم که از درگاه خداوند متعال بخواهند همه ما در اجرای اهداف و آرمان‌های ایشان، توفیق داشته باشیم.

آیت الله رئیسی در ادامه، توجه به خدا و خواست مردم را محور مکتب سیاسی امام (ره) برشمرد و با بیان اینکه امام راحل الگوی خداباوری و گره گشایی از کار مردم بودند، خاطرنشان کرد: از مهمترین برنامه‌های ما در این دوره، رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به حقوق عامه مردم است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سیره و روش امام در زمینه توجه به حق الناس، تاکید کرد: همه مسئولان کشور باید به دیدگاه بلند امام (ره) درباره حق الناس و حقوق عامه بازگردند و به هیچ عنوان اجازه ندهند که حقی از مردم ضایع شود.

آیت الله رئیسی، مبارزه با تبعیض و فساد و اجرای عدالت را از محوری‌ترین برنامه‌های خود در دوران ریاست قوه قضاییه عنوان کرد.

براساس این گزارش، رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی پس از زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره)، بر سر مزار شهید بهشتی و ۷۲ تن و همچنین سایر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار