بررسی تعرض پهپاد آمریکایی به آب‌های ایران در کمیسیون امنیت ملی

تهران (پانا) - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوع تعرض پهپاد آمریکایی و انهدام آن را بررسی خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تعرض پهپاد آمریکایی به آب‌های ایران در کمیسیون امنیت ملی

بامداد پنجشنبه، سی‌ام خرداد ماه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، حین تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در حوالی کوه مبارک منطقه جاسک واقع در استان هرمزگان خبرداد.

چندی بعد خبرگزاری رویترز به نقل از بیل اوربان، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده موسوم به سنتکام، هدف قرار گرفتن یک پهباد آمریکایی را تأیید کرد.

با این حال این افسر نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است. این ادعا با به نمایش گذاشته شدن قطعات و لاشه پهپاد جاسوسی آمریکایی و مستندات محل سقوط آن از سوی سازمان نقشه برداری رنگ باخت.

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر از بررسی این موضوع با حضور مسئولان مربوط در این کمیسیون می‌دهد.

او در جریان اظهاراتی گفت: «این هفته قراراست در ابتدا انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شود و پس از آن بررسی تعرض پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران و تنش آفرینیهای آمریکا در منطقه را در دستور کار قرار می‌دهند.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «هم اکنون فقط موضوع تجاوز آمریکا به آب‌های ایران مطرح نیست، بلکه کمک کشورهایی که پایگاه در اختیار آمریکا قرار می‌دهند، از جمله امارات که مبدا این پرواز بوده است، شکایت ایران از آمریکا به دلیل نقض هوایی ایران و اقدامات وزارت خارجه در این زمینه بررسی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار