نویدادهم: برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحول بنیادین نیازمند مدارس بزرگ هستیم

تهران (پانا)‌- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به تغییر کارکرد مدرسه اشاره و تاکید کرد تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین نیامند مدارس بزرگ است.

کد مطلب: ۹۲۳۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نویدادهم: برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحول بنیادین نیازمند مدارس بزرگ هستیم

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره خیّر نیک اندیش حافظی گفت: «خیرین مدرسه‌ساز با فهم درست معنای زندگی و علاقه به مردم وارد این عرصه مقدس شده‌اند و از مسیر خودخواهی عبور کرده و به مرز دیگر دوستی رسیده‌اند، خیر بودن یعنی نوعدوست و عاشق بودن و شریک غم و شادی مردم بودن.»

او افزود: «خیر کسی است که به دیگران می‌اندیشد و براساس روحیه دیگرخواهی و نوع دوستی اقدام به عمل نیک ‌می‌کند و فصل مشترک همه خیرین پول نیست، آنچه که آنان را زیبا و دوست داشتنی کرده، نوع نگاهشان به مردم و میهن و نوع دردمندی‌شان بوده است، ما در آموزش و پرورش به این نوع نگاه و فرهنگ نیاز داریم.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کار خیرین مدرسه‌ساز را به مثابه درست کردن ظرف دانست و گفت: «بین ظرف و مظروف باید تناسب خاصی وجود داشته باشد تا اثربخشی خود را نشان دهد.»

نویدادهم توجه به نیازها و اقتضائات روز در امر مدرسه‌سازی و ایجاد فضاهای آموزشی را لازم دانست و گفت: «خیرین مدرسه ساز براساس این نیازها مدرسه‌سازی می‌کنند. به سبب تحولات تکنولوزیکی و پداگوژیکی، کارکرد مدرسه به شدت رو به تغییر و تحول است، با تحول تکنولوژی دیگر ساختار کنونی پاسخگو نیست. دیگر مدرسه کوچک نمی‌خواهیم. برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین نیاز به مدارس بزرگ داریم.»

او ادامه داد: «تربیت در ساحت شش‌گانه، نیازمند مدرسه‌ای است که بتوان فعالیت‌هایی را در غیر از کلاس اجرا کرد. مثل حیاط، کارگاه، نمازخانه، آزمایشگاه و ... . اگر قرار است اهداف تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد، باید ملزومات آن فراهم شود.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود روند مدرسه‌سازی و مشارکت خیرین در استان همدان را رو به رشد دانست و افزود: «این استان با تدبیر مسئولان و مشارکت مردم در مسیر تکاملی قرار گرفته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار