ستار عزیزی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

دانشگاه D8 در ایران در 120 رشته کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد

زبان آموزشی این دانشگاه انگلیسی و نقشه راه آن در تیرماه تصویب خواهد شد

تهران (پانا) - مدیر اجرایی دانشگاه دی 8 (D8) از انجام مراحل نهایی فرایند راه اندازی این دانشگاه خبر داد و گفت پذیرش دانشجو در 120 رشته کارشناسی ارشد و دکتری از پاییز سال جاری آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۳۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه D8 در ایران در  120 رشته کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد

دکتر ستار عزیزی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تصویب اساسنامه دانشگاه D8 اظهار کرد: اساسنامه این دانشگاه بین‌المللی در اولین جلسه هیات امنا در تاریخ 10 اردیبهشت ماه امسال در محل وزارت علوم با حضور وزرای آموزش عالی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی D8 به تصویب رسید و دیگر اسناد مرتبط با آغاز به کار دانشگاه نیز به تصویب اعضا رسید.

مدیر اجرایی دانشگاه D8 با بیان اینکه زبان آموزشی این دانشگاه زبان انگلیسی خواهد بود، گفت: قرار بر این است که از پاییز امسال در این دانشگاه دانشجو پذیرش شود تمرکز بر پذیرش دانشجو از کشورهای عضو خواهد بود و پیش‌بینی شده است که دانشجوی ایرانی نیز پذیرش شود.

وی همچنین از تدوین نقشه راه این دانشگاه خبر داد و گفت: نقشه راهی برای راه‌اندازی دانشگاه تهیه شده است و برای وزارت علوم نیز ارسال شده که قرار است به زودی جزئیات آن در جلسه‌ای بررسی و تصویب شود. به احتمال زیاد این نقشه راه در تیرماه تصویب خواهد شد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه ساختمان فیزیکی دانشگاه D8 طبق اساسنامه در دانشگاه بنیان‌گذار (بوعلی سینا همدان) خواهد بود، گفت: طبق اساسنامه، دانشگاه بوعلی سینا امکانات فیزیکی و هیات علمی را در اختیار دانشگاه قرار خواهد داد البته مقدمات اینکه ساختمان فیزیکی و اداری به صورت مجزا داشته باشیم نیز شروع شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان خاطرنشان کرد: این امکان فراهم شده است که طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از اساتید دانشگاه‌های تراز اول کشور همچون دانشگاه تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی به عنوان استاد وابسته در رشته‌هایی که لازم باشد استفاده شود.

اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر، نیجریه و ایران هشت عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی 8 کشور اسلامی در حال توسعه هستند که در سال 96 برای تاسیس یک دانشگاه بین‌المللی هم‌پیمان شدند. دانشگاه بوعلی سینا در ایران و به عنوان دانشگاه مادر برای راه‌اندازی این مرکز علمی برگزیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار