طرحی برای شناسایی و ساماندهی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان،با حضور مجید قدمی، معاون‌وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محسن غفوریان، معاون توانبخشی سازمان، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در محل پایگاه سنجش شهدای منطقه ۵ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
طرحی برای شناسایی و ساماندهی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران ، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این طرح یکی از طرح‌های ملی کشور است که برگزاری آن در راستای عدالت‌آموزشی و شناسایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه همچنین ساماندهی آنان است. او ادامه داد: آموزش به تنهایی کافی نیست. آموزش باید با مهیا شدن بسترش تداوم‌ پیدا کند یکی از نیازهای ویژه دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان شناسایی و ارزیابی ویژگی‌های آنان است.

فولادوند افزود: آموزش بدون در نظر گرفتن بستر مناسب مفید نیست این طرح یکی از طرح‌های مفید در کشور است که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را شناسایی کنیم و در راستای فرهنگ‌سازی توانمندی‌های آنان گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر تشویق، ترغیب و حضور به‌موقع والدین در این پایگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این کار نیاز به بسترسازی دارد و باید خانواده‌ها را برای ارائه این خدمات توجیه کنیم.

در ادامه شهناز کریمی در این مراسم گفت: سال گذشته حدود ۱۰۳ هزار نوآموز تهرانی سنجش شدند و ان‌شاءالله برای امسال حدود ۱۰۴ هزار نوآموز در ۴۸ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی سنجش خواهند شد.

کریمی درباره هدف سنجش گفت: اگر این موضوع نباشد تمام دانش‌آموزان در کنار هم قرار می‌گیرند و مشکلات جسمی، بینایی و شنوایی آنان مشخص نمی‌شود لذا هدف این طرح عدالت‌ آموزشی و قرار گرفتن دانش‌آموزان در جایگاه خودشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار