۱۵ آبان، به عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران لقب بگیرد

بوشهر(پانا)_ آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت : امیدوارم در استان عزیز و مهم بوشهر بتوانیم تمام شاخص های فرهنگ اسلامی- ایرانی را براساس الگویی که مقام معظم رهبری ارائه فرموده اند، به شکل بومی شده ارائه نماییم.

کد مطلب: ۹۲۳۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ آبان، به عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران لقب بگیرد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر از دیرباز به عنوان جغرافیای فرهنگ اسلامی، نه تنها در جنوب ایران بلکه در خلیج فارس مطرح بوده است.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: بسیاری از نوآوری های علمی و فرهنگی در استان بوشهر رقم خورده و این استان در بسیاری از کتب مرجع، به عنوان یک جغرافیای بزرگ و دروازه ایران و در حوزه فرهنگ نیز مرجع بوده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تالیفات بسیار قوی و آینده پژوهانه ای در این استان وجود دارد، افزود: در عرصه هنر اسلامی، در خط قرآنی و عرصه های مختلف با نگاه اسلامی، و همچنین در عرصه مبارزات ضداستعماری به راحتی می توان گفت و تاریخ شهادت می دهد که عالمان بزرگ براساس فرهنگ اسلامی مقابل استعمار ایستاده اند و استان بوشهر پایتخت مبارزات ضداستعماری و پایتخت حمایت از مستعمرات بوده است.

وی تاکید کرد: بوشهردر کنار عرصه های دیگر چون امنیت و دفاع و تولید کالاهای استراتژیک می توان گفت یک استان کاملا فرهنگی است. در یک دهه اخیر کارهای بزرگی در حوزه فرهنگ در این استان صورت گرفته و شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به عنوان شورای برتر و الگو شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در عرصه شورای فرهنگ عمومی جلسات منظم برگزار شده و دارای تقویم ویژه می باشد، همچنین مصوبات با جدیت پیگیری می شود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: در عرصه قرآنی نیز سال‌هاست که از مجموعه قرآنی استان بوشهر به عنوان استان ممتاز و برتر تقدیر شده است. همچنین در عرصه شاخص های اجتماعی، بوشهر جزو پنج استان نجیب و سه استان پرامنیت ایران است که شاخص های آن را نیروی انتظامی عرضه کرده است.

وی اظهار کرد: تدوین سند جامع فرهنگ عمومی استان کار بزرگی است که با اختصاص بودجه در حال انجام است. ما از سال 89 شاخص ها را بررسی و برنامه هایی نیز اجرا کرده ایم، این برنامه ها به‌روزرسانی و بر اساس آن کار می شود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در عرصه صنعت استراتژیک مثل انرژی، هسته ای و یا فسیلی نیز فوق العاده رشد کرده است. ما کوشش کرده ایم در عرصه صنعت ابتدا فرهنگ نهادینه شود، زیرا اگر در عرصه رشد و توسعه صنعتی اگر فرهنگ بسترساز، مدیر و تعیین کننده نباشد قطعا صنعت نظام فرهنگی را برهم خواهد زد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اهمیت فرهنگ و اینکه نگاه فرهنگی به ما خط و جهت می دهد، افزود: پیوست نگاری فرهنگی استانی را انجام داده و پیوست نگاری ملی را هم در استان انجام داده ایم، اما در پیوست نگاری بین المللی با کمبود اعتبار مواجه شدیم که امیدوارم این کار بزرگ انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هر برنامه ای داشته باشد بوشهر به عنوان استان معین عمل خواهد کرد. با تحولاتی که اخیرا مشاهده شده قطعا شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو عرصه علم و فرهنگ یک تجلی ملی در سطح استانها خواهد داشت و همین سفر می تواند آغازی برای نمود شورای عالی انقلاب فرهنگی در استانها باشد.

وی افزود: ظرفیت فوق العاده استان بوشهر برای تجلی آغاز شده است، و ان شالله بیانیه گام دوم ابلاغی مقام معظم رهبری که بر روی فهم و اجرای آن کار زیادی انجام شده راهگشا و تسهیل‌گر این مسیر باشد.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر هیچگاه باری بر دوش انقلاب نبوده، بلکه همواره بال بوده است و مقام معظم رهبری فرمودند بوشهر، استان امتحان داده است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: در ملاحظه شاخص ها و عناوینی چون تولید علم، معارف و فرهنگ دینی، حوزه بانوان، مبارزات ضداستعماری و هر حوزه دیگری استان بوشهر در تقویم جایگاه خاصی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: من اخیرا از وزیر محترم ارشاد تقاضا کرده ام که روز 15 آبان، مصوب شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران لقب بگیرد، چون در آن روز زنان منطقه لرده روبروی انگلیس ایستاده و با دست خالی انگلیس را شکست دادند و حماسه ای آفریدند.

وی عنوان کرد: ان شالله شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص تحقق این امر کمک نماید، متاسفانه در تقویم سال نقش زنان را در مبارزات ضداستعماری نادیده گرفته ایم و این کار بسیار خوبی خواهد بود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد. روز 15 آبان، روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران با محوریت زنان استان بوشهر لقب بگیرد، که این مبارزات توسط زنان منطقه لرده دشتستان انجام شده و در این رابطه کتاب‌ها نوشته شده و همایش هایی نیز برگزار شده، ولی در بعد ملی ناشناخته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار