تسهیلات راه‌اندازی گردشگری دریایی در استان بوشهر بدون سود پرداخت می‌شود

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر با قدردانی از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی، در راستای حمایت از این بخش، تسهیلات بدون سود پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۳۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات راه‌اندازی گردشگری دریایی در استان بوشهر بدون سود پرداخت می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با تاکید بر توجه به رونق اقتصادی و تجاری در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین‌ ظرفیت‌های استان ساحلی بوشهر فعالیت تجارت دریایی است که در این راستا امکانات مورد نیاز فراهم شده است.

وی، حل مشکلات تولیدکنندگان و تجار را مورد تاکید قرار داد و افزود: بیش از 60 درصد فعالیت اقتصادی استان بوشهر در بخش خدمات و بیشترین فعالیت آن اقتصاد مبتنی بر تجارت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه زندگی و معیشت بخش عمده‌ای از مردم ساحل نشین استان بوشهر با دریا و تجارت دریایی گره خورده است افزود: حل مشکلات این حوزه باید در اولویت قرار بگیرد تا معیشت مردم ساحل نشین استان بوشهر خدشه‌دار نشود.

گراوند با تاکید بر فعال شدن پنجره واحد تجاری استان بوشهر گفت: یکی از عوامل مهم مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری، پیچ‌وخم سیستم‌های اداری است که این مهم سبب استرس و بروز مشکلات در این عرصه شده است.

وی، با تاکید بر رونق سرمایه‌گذاری در استان بوشهر افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در عرصه رونق سرمایه‌گذاری همکاری‌های خود را با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران تسریع کنند تا طرح‌‌ها گرفتار پیچ‌وخم نظام اداری نشوند.

استاندار بوشهر با قدردانی از حوزه‌های مالیاتی و گمرکی در همکاری با حل مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تاکید کرد: تامین اجتماعی هم باید همراهی خود با این حوزه افزایش دهد چراکه حیات کاری تامین اجتماعی به محیط‌های کارگری و اقتصادی وابسته است.

گراوند، تعطیلی محیط‌های کارگری را سبب تحت‌الشعاع قرار گرفتن اشتغال و پرداخت بیمه بیکاری دانست و تصریح کرد: اگر حمایت از تولیدکنندگان نباشد سبب بروز آسیب به این عرصه و دیگر بخش‌های تحت پوشش آن می‌شود.

وی، با تاکید بر همکاری اتاق بازرگانی بوشهر با استان‌های هم‌جوار برای توسعه فعالیت‌های تجاری در بنادر و گمرکات استان بوشهرخاطر نشان کرد: نشست تخصصی بازرگانان استان‌های بوشهر با دیگر استان‌ها می‌تواند با زبان مشترک مشکلات را بررسی و برطرف کنند.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر خبر داد و بیان کرد: این شناور دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای در عرصه تجارت و گردشگری دریایی است باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.

گراوند با بیان اینکه هزینه حمل و نقل هوایی افزایش یافته است افزود: حمل و نقل دریایی ارزان‌ترین راه برای فعالیت تجاری است که با توجه به استقرار خط کشتیرانی بوشهر - قطر باید این این قابلیت در عرصه تجارت و گردشگری استفاده بهینه شود.

وی، با تاکید بر حمایت سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری دریایی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی، در راستای حمایت از این بخش، تسهیلات بدون سود پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر حمایت از مجموعه‌های تولیدی را یک ضرورت دانست و با اشاره به ظرفیت تولید بذر مورد نیاز محصولات کشاورزی در شهرستان دشتی تصریح کرد: برای واگذاری مجموعه تولید بذر کشاورزی در شهرستان دشتی به بخش خصوصی همکاری‌های لازم مورد توجه قرار دارد چراکه این بخش ضمن تامین بذر مورد نیاز محصولات کشاورزی، در جلوگیری از واردات نقش مهم و موثری ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار