جزئیات رایزنی طرف‌های ایرانی و سوئیسی درباره پهپاد آمریکایی

تهران (پانا) - سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران در وزارت امور خارجه حضور پیدا کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات رایزنی طرف‌های ایرانی و سوئیسی درباره پهپاد آمریکایی

محسن بهاروند، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران، در ملاقات با سفیر سوئیس در تهران با ارائه یادداشتی رسمی، به تجاوز هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به قلمرو هوایی ایران اعتراض کرد و دولت آمریکا را مسئول عواقب اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز دانست.

در این ملاقات ضمن ارائه جزئیات بیشتر از چگونگی این تجاوز، از جمله اعلام مختصات جغرافیایی دقیق محل اصابت هواپیمای آمریکایی در قلمرو ایران، به او اطلاع داده شد که بقایای لاشه هواپیمای ساقط‌شده نیز در آب‌های ایران یافت شده است و در اختیار نیروی‌های مسلح ایران قرار دارد که در صورت لزوم نشان داده خواهد شد.

دستیار وزیر امور خارجه همچنین خواستار انتقال این پیام شد که ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری از جمله ایالات متحده آمریکا نیست ولی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچگونه اقدام تجاوزکارانه را تحمل نمی‌کند و به شدت و بلادرنگ با آن برخورد خواهند کرد.

او همچنین گفت: «نیروهای مسلح ایران حتی الامکان خویشتنداری پیشه می‌کنند تا امنیت و آرامش منطقه حساس خلیج فارس و دریای عمان حفظ گردد ولی اگر طرف مقابل دست به اقدامات تحریک آمیز و نسنجیده بزند با پاسخ متقابل مواجه خواهد شد که پیامدهای آن قابل پیش بینی نیست و زیان و خسارت آن متوجه همه طرف‌ها خواهد بود.ـ

سفیر سوئیس در این دیدار گفت که مراتب اعتراض ایران را بلافاصله به واشنگتن منتقل خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار