«بنفشه آفریقایی» برنده جشنواره ای در لبنان شد

تهران (پانا) - جایزه ویژه هیات داوران ششمین جشنواره سینمایی طرابلس، به فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی و بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی رسید.

کد مطلب: ۹۲۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
«بنفشه آفریقایی» برنده جشنواره ای در لبنان شد

به گزارش روابط عمومی این فیلم، «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی در ادامه حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌های جهانی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره طرابلس لبنان را از آن خود کرد.

«بنفشه آفریقایی» در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشت و موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران به عنوان بهترین فیلم شد. این جشنواره که از نهم تا نوزدهم ژوئن (۱۹ تا ۲۹ خرداد) در شهر طرابلس لبنان برگزار می‌شود از سال ۲۰۱۴ با هدف ارائه تصویری نو از این شهر در قالب رویدای سینمایی و در سه بخش داستانی، مستند و فیلم کوتاه آغاز به کار کرده است. فیلم‌های «شناور» محصول مشترک ایتالیا، بوسنی و آمریکا، «فریدا» محصول مشترک مکزیک و کاستکاریکا، «تیراندازی» از کشور مصر، «بمب مقدس» محصول مشترک یونان، آلبانی و قبرس، «برج» محصول مشترک فرانسه، سوئد و نروژ از رقبای «بنفشه آفریقایی» در این جشنواره بودند.

«بنفشه آفریقایی» داستان شکو، زنی میان‌سال است که متوجه می­‌شود همسر اولش فریدون توسط فرزندان‌شان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می­‌گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکو و فریدون تغییراتی می­‌کند که در زندگی با رضا هم تأثیر می­‌گذارد و اتفاقات تازه­ای در زندگی هر سه رخ می­‌دهد.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی، بازیگران دومین ساخته مونا زندی حقیقی به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار