افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

تهران (پانا) - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها خبر داد و گفت فردا (اول تیر) کیفیت هوای تهران در برخی ساعات در آستانه شرایط نامطلوب بویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۹۲۳۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حسین شهبازی با اشاره به افزایش دمای جزئی شهر تهران در روز آتی گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز (۳۱ خرداد) باعث فراهم شدن شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول روز بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ بعد ازظهر افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود،اظهارکرد: به‌تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه شنبه (اول تیرماه) و همراه با ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، انتظار می‌رود طی برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود.

شهبازی با بیان‌ اینکه در اولین روز تابستان افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده می‌شود، گفت: وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در برخی ساعات در آستانه شرایط نامطلوب بویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

وی افزود: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود به گونه‌ای که برخی ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه، احتمال خیزش گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ و هوا در شرایط سالم بود،گفت: این شاخص هم‌اکنون ۹۶ و هوا در شرایط سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار