رتبه نخست فارس در جذب بی سوادان

شیراز(پانا)_سرانجام بخشی به بحث سوادآموزی باید تبدیل به یک فرهنگ شده و جایگزین عنوان ریشه کنی بی سوادی شود؛ چرا که با وجود تلاش برای کاهش بی سوادی ،بر تعداد ترک تحصیلی ها اضافه میشود و این جریانی است که در واقع هیچ گاه قطع نمی شود .

کد مطلب: ۹۲۳۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست فارس در جذب بی سوادان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس که با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، گفت: در راستای ترویج سوادآموزی در بین جامعه قدم های مثبتی را برداشته ایم و به لحاظ تعامل خوب و همکاری شایسته‌ای که بین دستگاه های اجرایی وجود داشته در حوزه سواد آموزی به موفقیت های خوبی دست یافته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز فارس در بحث سوادآموزی در راس کشور است و افتخارات بسیار خوبی را استان فارس توانسته در چند سال گذشته در حوزه سواد آموزی کسب کند .

نجفی گفت: داشتن سواد کلید دانایی و توسعه است و امیدواریم که باافزایش میزان سواد در استان بتوانیم قدم های محکمی در جهت توسعه همه جانبه استان برداریم

وی گفت: طرح شتاب بخشی سواد آموزی در استان فارس چندین سال است که در دستور کار قرار گرفته است که در آن با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته شده به نحوی که در بین روستاییان و جامعه عشایری و شهرها و همچنین اولیای بیسواد دانش‌آموزان که بیشترین تعداد بیسوادان را داشتند، توانسته ایم برنامه‌هایی را اجرا کنیم که حاصل آن طبق سرشماری سال ۹۵ نزدیک به هشتاد و هشت درصد رشد سواد آموزی بوده است که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

نجفی گفت: سوادآموزی استان فارس در چند سال گذشته رشد خوبی داشته به نحوی که هم اکنون نزدیک به 3600 نفر آموزش دهنده در حوزه سواد آموزی استان مشغول فعالیت هستند که این تعداد نسبت به قبل رشد بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان میزان جذب سواد آموز به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته که این ارتقای میزان جذب، موجب گردیده استان فارس از رتبه ششم در سال گذشته به رتبه اول کشوری ارتقاء یابد .

وی با اشاره به اینکه بی سوادی هیچ وقت ریشه کن نمی شود ، گفت: از یک طرف تلاش داریم که بی سوادی را کاهش دهیم و از سوی دیگر بر تعداد ترک تحصیلی ها اضافه میشود و این جریانی است که در واقع هیچ گاه قطع نمی شود لذا ما به دنبال سرانجام بخشی سواد آموزی به جای ریشه کنی هستیم.

نجفی افزود: سرانجام بخشی به بحث سوادآموزی باید تبدیل به یک فرهنگ شود به این معنا که یک بخش نزدیک به ۸ یا ۹ دهم درصد از جمعیت جامعه آموزش پذیر نیستند ولی تربیت پذیر هستند و این امر موجب گردیده آمار بیسوادی هیچ وقت به صفر نرسد، در واقع با ترک تحصیل و مسائلی که وجود دارد مبادی بیسوادی باز است و همیشه ورودی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار