عملکرد پلیس کشور را تحسین می کنم

قم (پانا) -آیت الله "سید هاشم حسینی بوشهری" در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، گفت: من عملکرد پلیس کشور را تحسین می کنم و ما نیز حقیقتا یار و یاور پلیس هستیم.

کد مطلب: ۹۲۳۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد پلیس کشور را تحسین می کنم

آیت الله "سید هاشم حسینی بوشهری" اظهار داشت: حجاب و عفاف دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خواست مراجع تقلید، علما و مردم متدین است و امیداوریم ان شاءالله سازوکار مناسبی برای این امر طراحی شده باشد و بشود جلوی هنجار شکنی ها و ساختار شکنی ها درکل کشور و بخصوص درشهر قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) گرفته شود.
وی افزود: اگر مردم شهر های دیگر وارد قم شوند و ببینند این شهر وضع مناسبی در حد شئون خود ندارد، احساس می کنند در کشور اتفاقی افتاده است، قم جایگاه قداست و معنویت است، اگر کنترل و مراقبت نباشد، احساس می کنند فضا رها شده است.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: قم جایگاهی است که هرکس در هر جایی که باشد و به هر شکلی که رفتار کند، سعی می کند لااقل در این مکان مقدس، حریم حرمت ها را حفظ کند، در زمان طاغوت همه دستگاه دنبال این بودند که فضای کشور را یک فضای غیر دینی و غیر مذهبی بکنند، مانند کشف حجاب در دوران رضا شاه و قضایای مسجد گوهرشاد و همه آنچه اتفاق افتاد برای این بود که اساسا چیزی به نام حجاب در جامعه اسلامی نباشد اما با همه این خصوصیات قم یک حریم خاصی داشت،همان هایی که در تهران و در جاهای دیگر با آن شکل رفتار و عمل می کردند وقتی به قم و اطراف حرم که می رسیدند، سعی می کردند لااقل یک چهره دینی و مذهبی به خود بگیرند.
وی بیان داشت: این اواخر رهبر معظم انقلاب از وضعیت فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی قم اظهار نگرانی کردند، حرمت و حریم قم حتی در گذشته رعایت می شده اما گویا عده ای تصمیم گرفته و عزمشان را جزم کرده اند تا یک گوشه ای پیدا کنند، عکس سلفی بگیرند و در شبکه های مجازی منتشر کنند و بگویند که ما در قم هستیم و وضع این شکلی است و این زنگ خطری است که به صدا در آمده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن مصوبه ای که داشتند، چندین دستگاه را مسئول و متکفل کار قرار دادند که البته یکی از آنها نیروی انتظامی است، منتهای مراتب همه بار نباید به دوش نیروی انتظامی باشد، ناجا بالاخره یک توانی دارد، دیگر دستگاه های مسئول هم باید پای کار بیایند اگر کارها به سمت وسویی رفت که نیاز به کنترل و مراقبت بود، نیروی انتظامی با تمام وجود می آید پای کار و تا الان هم بحمدالله ناجا پای کار بوده اگر ما تنها بسنده کنیم به برخورد فیزیکی و چهره به چهره نیروی انتظامی، متخلفان جری تر و جسور تر خواهند شد.
ایت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید با هزار تاسف بگوییم افرادی که انتظار می رود که پشتیبان، حامی و کمک کار نیروی انتظامی باشند، گاهی برخلاف باور و تصور رو در روی نیروی انتظامی قرار می گیرند و به حمایت از هنجار شکنان به صحنه می آیند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این طرح و شیوه ای را که شما شروع کرده اید و من هم گزارش های مختلفی را دیده ام ان شاءالله آن اثر و کارایی مطلوب خودش را داشته باشد، احساس امنیت بیش از خود امنیت در جامعه تاثیر گذار است، اگر شما احساس امنیت را بوجود بیاورید، ولو ممکن است در گوشه و کنار هم یک ناامنی هایی وجود داشته باشد، آن احساس امنیت کار ساز است.
وی افزود: در مسئله برخورد با بی حجابی نیز متخلفان باید احساس ناامنی کنند و بفهمند که پلیس همه جا حضور دارد، خودش و یا نیروهای مرتبط با خود، آن وقت متخلف جرات و جسارت انجام خلاف را نخواهد داشت و تخلفات آرام آرام کاهش پیدا می کند، قاعدتا افرادی که توسط پلیس احضار شده و در مراکز پلیس حضور پیدا کردند، طبعا ادبیاتی که به کار بردند، ادبیات عذرخواهی و مانند آن بوده است، بعید است افرادی پیدا بشوند که با جرات و جسارت تعبیرات دیگری به کار ببرند.
امام جمعه قم گفت: مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور باید همه جا مردم را در کنار خود داشته باشند اگر مردم از مسئولان جدا شوند موفقیتی حاصل نخواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: من عملکرد پلیس کشور را در این موارد تحسین می کنم و ما هم حقیقتا یار و یاور شما هستیم، پلیس باید احساس کند که تنها نیست و این کار مهمی است که باید اتفاق بیفتد تا قوت قلب برای پلیس باشد.
سردار"عبدالرضا آقاخانی" فرمانده انتظامی استان قم در ابتدای این دیدار گزارش مبسوطی از اهداف،نحوه و مراحل اجرای طرح "ناظر یک" ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار