استاندار فارس عنوان کرد:

دانایی سنگ زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است که مسیر آن از علم و دانش می‌گذرد

شیراز(پانا)-استاندار فارس در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان فارس که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، گفت: دانایی سنگ زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است که مسیر آن از علم و دانش می‌گذرد .

کد مطلب: ۹۲۳۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانایی سنگ زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است که مسیر آن از علم و دانش می‌گذرد

عنایت اله رحیمی با اشاره به اینکه در مقایسه جامعه باسواد قبل و بعد از انقلاب متوجه می شویم که باسوادی بعد از انقلاب شتاب بیشتری داشته است گفت: کمال گرایی در نهاد انسان‌ها قرار دارد که هدایت آن برای رسیدن به این امر از دانش می‌گذرد.

رحیمی با بیان اینکه مؤلفه و مقوله‌هایی بر امر بیسوادی موثر است، خاطرنشان کرد: جامعه ما برای سواد آموزی ارزش بالایی قائل است و اکثر مردم جامعه تحصیل خود و فرزندانشان در اولویت قرار دارد.

استاندار فارس همچنین یکی از علت های بازماندن از تحصیل را فقر اقتصادی و اجتماعی عدم دسترسی به مراکز آموزشی، مهاجرت، جنگ و عدم آینده روشن تحصیلگردگان دانست و اظهار داشت: برای رفع این نقصیه ها نیازمند راهبردهایی از جمله گسترش مراکز آموزشی و استفاده از پتانسیل‌های علمی، محیطی و اجتماعی هستیم.

رحیمی خاطر نشان کرد: امروز باید بر روی موضوع انگیزه و انگیزه‌ها کار کرد تا شاهد بهبود وضعیت سواد آموزی در استان باشیم .

*۶ منطقه فارس باید در سوادآموزی شتاب بخشی شود*

در طی این مراسم نیز معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در سال ۹۸، موظف به آموزش ۲۹ هزار ۳۱۲ نفر هستیم گفت:۶ منطقه فارس باید در سوادآموزی شتاب بخشی شود که در این راه به حمایت مالی و معنوی نیاز داریم.

بهزاد نوروزی چگینی بیان داشت:جدیدترین تعریف از سواد تبدیل دانش به عملکرد است و در این راستا مراکز یادگیری محلی به تلفیق دانش و مهارت میپردازند.
چگینی خاطر نشان کرد:مراکز یادگیری محلی در سال ۹۶، از ۱۵ مرکز در سال ۹۷ به ۲۶ مرکز رسیده است و باید در سال ۹۸ به ۴۲ مرکز برسد و تا سال ۱۴۰۰ نیز این مراکز را به ۵۹ مرکز افزایش خواهیم داد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه دستگاهها و نهادهای مختلف باید برای افزایش کیفی و مهارتی سوادآموزی یاری رسانند، گفت: در استان فارس ۵۹ منطقه آموزشی وجود دارد که به دلیل پراکندگی مناطق تصمیم گرفتیم به صورت تصادفی ۱۰ درصد از پروندهها را بررسی کنیم تا تصویری واقعی از کیفیت آموزشی داشته باشیم و اگر لازم شد ۱۰۰ درصد پروندهها را هم بررسی میکنیم.

چگینی با اشاره به طرح آموزش زنان و دختران عشایر با همکاری زنان ریاست جمهوری گفت: در این حوزه آموزش به ۲۹۱۷ نفر را تعهد کرده ایم.

او همچنین با بیان اینکه در پیشرفته ترین مناطق جهان هم سوادآموزی بزرگسالان تعطیل نمیشود، اظهار داشت: استان فارس آمادگی تعریف و اجرای طرح سرانجام بخشی را دارد که البته این طرح به معنای پایان بخشی به سواد آموزی نیست.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پیشنویس اولیه این طرح در حال تهیه است و درنهایت چند استان به صورت آزمایشی انتخاب میشوند.

به گفته ی چگینی استان فارس در سال ۹۶ در رتبه ششم فعالیتهای سوادآموزی در کشور قرار داشته است.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار