رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: ریشه کنی بی سوادی در کشور نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت بسیج است

شیراز (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در شیراز گفت بسیج تنها برای جنگ و دفاع نیامده و همانگونه که در برهه ای از زمان در دفاع مقدس حضوری فعال داشت پس از آن نیزهرگاه مشکل و معضل ملی مثل بلایای طبیعی به وجود آمده حضوری موثر داشته است.

کد مطلب: ۹۲۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: ریشه کنی بی سوادی در کشور نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت بسیج است

شاپور محمد زاده در جمع رؤسای سازمانهای بسیج فرهنگیان کشور در شیراز گفت: بسیج ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی دارد و در هر زمینه ای که تا کنون حضور یافته توانسته است به راحتی بر مشکلات فائق آید، لذا باید به نحوی برنامه ریزی نماییم تا بتوانیم نهایت استفاده را از این ظرفیت و پتانسیل مردمی برای رفع مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی ببریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: تاکنون نیز خیلی از چالش‌ها و مسائل حوزه آموزش و پرورش با حضور و همکاری بسیج حل و فصل شده است و دستاوردهای بسیاری نیز کسب شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا نهایت تلاش خود را به کار گیرد و از تجربیات ارزشمند بسیج و سپاه در تمامی عرصه ها خصوصا در حوزه سواد آموزی و ریشه کنی بیسوادی بهره مند شود، همچنین نقش بسیج فرهنگیان باید به یک نقش اصلی و کلیدی در حوزه تعلیم و تربیت تبدیل شده و شما عزیزان این نقش خود را به خوبی ایفا نمایید.

محمد زاده با مقایسه آمارهایی از میزان بیسوادی قبل و پس از انقلاب اسلامی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه سوادآموزی موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده و سالانه تعداد زیادی از هموطنان از قید و بند بیسوادی رها می شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: البته ریشه کنی کامل بیسوادی محقق نخواهد شد مگر با بهره گیری از تمامی ظرفیت های سازمانها و نهادهای کشور از جمله سازمان بسیج فرهنگیان.

وی با اشاره به اینکه سواد آموزی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و بسیار مورد تاکید و توجه ایشان است گفت: اگر حمایت‌های ایشان نبود شاید امروز نهضت سوادآموزی هم وجود نداشت لذا در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری، نهضت سواد آموزی تا کنون سالیانه قریب به 400 هزار نفر از افراد بی سواد گروه هدف ( افراد 10 تا 49 ساله) را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار داده است.

او افزود: در حال حاضر ارائه خدمات آموزشی به بیسوادان از طریق انعقاد قرارداد با مؤسسات آموزشی صورت می پذیرد و سازمان نهضت سواد آموزی این آمادگی را دارد در زمینه ارائه آموزش به بیسوادان از ظرفیت های مؤسسات آموزشی بسیج استفاده نموده و با این مؤسسات قراردادهای آموزشی منعقد نماید.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تاکید بر اینکه هیچگاه تعامل بین آموزش و پرورش و بسیج مثل امروز بی نظیر و زیاد نبوده، گفت: امیدواریم این تعامل و همکاری به ویژه در حوزه سوادآموزی همچنان ادامه یافته و از تمامی ظرفیتهای موجود این نهاد مقدس برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشورمان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار