مدارس مرکز اصلی آموزش و نشر قرآن کریم هستند

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، دانش آموزان قرآنی را پیام‌آوران اندیشه قرآنی و حرکت به سمت قرآن کریم و زمینه‌ساز ورود قرآن به زندگی و اندیشه و فکر جامعه اسلامی دانست.

کد مطلب: ۹۲۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس مرکز اصلی آموزش و نشر قرآن کریم هستند

جهانبخش بانشی در افتتاحیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر فارس در دبیرستان عشایری شیراز، از مدارس به عنوان مرکز اصلی آموزش،تبلیغ و نشر قرآن کریم یاد کرد و گفت: شما دانش آموران در مدارس باید مبتکرانه و فعالانه فعالیتهای قرآنی را گسترش دهید و تلاش کنید رفتار جمعی دانش آموزان از رنگ و بوی قرانی برخوددار باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گفت : در این مسابقات بیش از 900 دانش آموز شامل 440 دانش آموز دختر و 500 دانش آموز پسر در رشته های آوایی و پژوهشی به رقابت می پردازند که در واقع برگزیدگان مرحله 14 گانه استان هستند .

بانشی مهمترین هدف از برگزاری این مسابقات را برپایی و ایجاد زمینه هابی عمل به اندیشه های قرآنی در جامعه دانست و گفت : فرهنگ سازی قوی در رابطه با آموزه های قرآنی و الهی ، شناسایی و رشد استعداد دانش آموزان در آموزه های قرآنی ، محورهای دینی و مذهبی و قرار گرفتن در مسیر تعالی و شکوفایی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است .

وی با اشاره به اینکه استان فارس همیشه در مسابقات دانش آموزی در جایگاه ویژه ای قرار دارد ، گفت : دانش آموزان ما همیشه در مسابقات کشوری خوش می درخشند و در این راستا مهمترین بخشی که در نظر داریم نشر آموزه ها و عمل در عرصه جامعه است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه رفیع قرآن گفت : قرآن کتابی هدایت گر و خیرخواه برای همه ابناء بشر است و کامل ترین نسخه زندگی و حرکت برای هدایت ،تعالی ، پیشرفت و سعادت نه تنها برای یک قشر و گروه ، یک کشور و جمعیت بلکه برای همه بشریت در قرآن کریم به شکل زیبایی ارائه شده است .

بانشی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله مدرسه مهمترین مرحله اهتمام به برگزاری ، رقابت و فراگیر شدن عطر ناب قرآن کریم است گفت : باید تلاش کنیم دانش اموزانمان در طول سال با قرآن کریم انس بگیرند .

وی برگزای این مسابقات را یک حرکت زیبا و ماندگار دانست و گفت : در مدارس باید فضای نورانی و قرآنی را فراهم کنیم تا همه دانش آموزان را این نورانیت و روشن بودن پرتو شعاع آسمانی قرآن کریم در بر گیرد .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها گفت : دانش آموزان عزیز و قرآنی ، چهره هایی که ما به شما دل بسته ایم و فردای ایران اسلامی در دستان شماست و با اراده های زیبا و استوار شما شکل می گیرد ، شما سفیران توانمند ، پاکدامن ، عزیز و خوش اندیش قرآنی باید تلاش کنید که فضای مدارس را به فضایی نورانی تبدیل کنید .

وی افزود : قرآن را برای عمل به آن می‌خوانیم که یک زندگی سعادتمند داشته باشیم شما باید با حضورتان در برنامه‌های قرانی زمینه این هدف بلند را محقق کنید و هرکدام از شما دانش آموزان باید بتوانید جمعیت زیادی را به سمت قران کریم حرکت دهید و قرآن را بیاموزید و در عمل به آن از دیگران سبقت بگیرید .

معاون پرورشی و فرهنگی استان از مدارس به‌عنوان مرکز اصلی آموزش،تبلیغ و نشر قرآن کریم یادکرد و گفت:شما دانش آموران در مدارس باید مبتکرانه و فعالانه فعالیتهای قرآنی را گسترش دهید و تلاش کنید رفتار جمعی دانش آموزان از رنگ و بوی قرانی برخوددار باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار