مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:

3900 کلاس درس مازندران تخریبی است

ساری (پانا) - مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به 3900 کلاس درس تخریبی در استان، از نمایندگان و مسئولان استانی خواست که آموزش و پرورش را دریابند.

کد مطلب: ۹۲۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
3900 کلاس درس مازندران تخریبی است

قربان‌‌علی شیرزاد در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار مازندران که در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، به شعار بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مبنی بر «افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز گفت: «جهت‌گیری کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بهبود استانداردهای ایمنی و بهداشتی و تولید مصالح مناسب بوده، البته موضوع حذف مدارس غیراستاندارد و نیازمند مقاوم‌سازی و طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی در طول سال‌های اخیر از سوی سازمان متبوع در حال اقدام است.»

به گفته او با اینکه حدود 44 درصد از کلاس‌های تخریبی بازسازی و بیش از 46 درصد از کلاس‌ها مقاوم‌سازی شده‌اند، همچنان سه هزار و 900 کلاس درس مازندران تخریبی و دو هزار کلاس درس نیز نیازمند مقام سازی هستند.

شیرزاد تأکید کرد که این آمار، وظیفه و مسئولیت همه را حساس‌تر کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه از سال 76 تا کنون، خیران 809 پروژه در قالب 4 هزار و 447 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده‌اند، ادامه داد: «این عملکرد در مقایسه با عملکرد دولت، بسیار قابل توجه است.»

او یادآور شد که تحقق شعار عدالت آموزشی و افزایش ایمنی استحکام ساختمان مدارس چه در حوزه‌ی مدارس دولتی و چه در حوزه مدارس غیردولتی یک اصل در نظام جمهوری اسلامی است.

شیرزاد از نمایندگان و مسئولان استان خواست که آموزش و پرورش را دریابند: «صاحبان اصلی سهم اعتبارات آموزش و پرورش، فرزندان شما هستند. ما را در ساختن فضایی در خور شأن این آینده‌سازان یاری کنید.»

او اظهار امیدواری کرد که جشن بازسازی آخرین مدرسه‌ی تخریبی مازندران در آینده‌ی نزدیک برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار