مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : کسب رتبه اول المپیاد شایستگی محور کشورتوسط هنرجوی بیرجندی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموز لیلا قیاسی فریز، هنرجوی هنرستان رسالت بیرجند، موفق به کسب رتبه اول کشور در نخستین دوره المپیاد شایستگی محور در رشته ی صنایع غذایی شد.

کد مطلب: ۹۲۳۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : کسب رتبه اول المپیاد شایستگی محور کشورتوسط هنرجوی بیرجندی

محمد علی واقعی در بازدید از هنرستان کشاورزی بشرویه اظهار کرد: تولیدی کردن هنرستان های استان مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای تحقق شعار رونق تولید به شمار می رود.

او با اشاره به تحصیل 113 هنر جو در هنرستان کشاورزی شهرستان بشرویه تصریح کرد: این هنرستان با وسعت قریب 25 هکتار در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی فعالیت می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که هم اکنون 12 هکتار از اراضی این هنرستان زیر کشت محصولات کشاورزی می باشد، ادامه داد: در حال حاضر محصولاتی نظیر پسته، جو، زیره سبز، ذرت علوفه ای و هندوانه در این هنرستان کشت می شود.

واقعی از کاشت نهال پسته در این هنرستان برای اولین بار خبر داد و افزود: پیش بینی می شود قریب 600 کیلو زیره سبز به ارزش بیش از 36 میلیون تومان از مزارع این هنرستان برداشت شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی برداشت 6 تا 7 تن پنبه از مزارع پنبه ی این هنرستان، خاطر نشان کرد: همچنین پیش بینی می شود از مزارع جوی هنرستان کشاورزی بشرویه نیز 6 تن جو برداشت شود.

او با بیان این که یک حلقه چاه با دبی 5 لیتر در ثانیه وظیفه ی آبیاری اراضی کشاورزی هنرستان بشرویه را برعهده دارد، تأکید کرد: کمبود نیروی انسانی، کمبود ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، عدم وجود وسیله نقلیه مناسب جهت حمل نهاده های کشاورزی و عدم برخورداری از یارانه نهاده های کشاورزی، از مهم ترین مشکلات این هنرستان به شمار می رود.

گفتنی است در حال حاضر 2 هنرستان کشاورزی در شهرستان های بشرویه و فردوس مشغول فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار