آغاز مرحله اجرایی طرح کنترل فشار خون در پاکدشت

پاکدشت (پانا)- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: گروه هدف طرح کنترل فشار خون افراد بالای سی سال، بیماران کلیوی و بانوان باردار هستند.

کد مطلب: ۹۲۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله اجرایی طرح کنترل فشار خون در پاکدشت

همزمان با سراسر کشور و در راستای اجرای مصوبه شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات شهرستان پاکدشت، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور معاونین فرماندار در فرمانداری شهرستان پاکدشت به اجرا درآمد و کلیه مراجعین و کارکنان فرمانداری در این طرح مشارکت نمودند.

علی کاظمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در این خصوص گفت: گروه هدف این طرح افراد بالای سی سال، بیماران کلیوی و بانوان باردار هستند.

او گفت: افراد برای کنترل رایگان فشار خون خود می توانند به همه مراکز و پایگاه های سلامت و ایستگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان های شهرستان مراجعه کنند و از سلامت جسمی و میزان فشار خونشان آگاه شوند واین طرح تا ۱۵ تیرماه جاری در سراسر کشور به صورت رایگان اجرا می شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: مبحث حساس سازی، آگاهی رسانی، آمادگی، تدوین دستورالعمل ها و استانداردها، تدوین شیوه نامه نظارتی و تدوین دستورالعمل اجرایی، پیگیری همزمان با آغاز این طرح می شود وبراساس برآوردها چهل درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون خود اطلاعی نداشته و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز فشار خون خود را کنترل نکرده و به دنبال درمان نیستند. به همین دلیل بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار