دومین اجلاس کشورهای عضو «اکو» در اردبیل خاتمه یافت

اردبیل (پانا) - دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت در اردبیل خاتمه یافت.

کد مطلب: ۹۲۲۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین اجلاس کشورهای عضو «اکو» در اردبیل خاتمه یافت

اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: با استقبال مطلوب مهمانان این اجلاس عزم ما برای توسعه گردشگری سلامت استان جدی شده و آماده حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری هستیم .

او بیان کرد: راه اندازی هتل 5 ستاره، کارخانه تولید دارو و چند طرح در حوزه گردشگری سلامت به برکت این اجلاس عملیاتی شده است .

استانداراردبیل با بیان اینکه مسئولان استان گردشگری سلامت را محور توسعه استان می‌دانند، گفت: گردشگری محور توسعه این استان است و هر اقدامی در راستای رونق آن مورد حمایت خواهد بود .

همچنین مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی، اجلاس اکو را یکی از رویدادهای قابل توجه در سطح بین‌الملل دانست و گفت: یک منطقه برای رشد و توسعه نیازمند برپایی رویدادهای متنوع در سطح بین‌الملل است و چنین رویدادهایی می‌تواند منجر به معرفی آن منطقه شود .

بهمن حسین زاده افزود: یک گام اصلی برای پیشرفت کشورها نیز میزبانی رویدادهای بین‌المللی است و می‌تواند منجر به تقویت همدلی با کشورهای همسایه و دوست شود .

او به برگزاری 600 رویداد بین المللی در کشور اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 90 مورد در تهران برگزار می‌شود که 6 مورد به گردشگری اختصاص یافته است .

در این مراسم نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز به ضرورت توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: خدمات بهداشتی در سال‌های اخیر با افزایش همراه است و کشور با پیشرفت قابل توجه مواجه شده است .

بشیر خالقی گفت: کمتر از سه درصد داروی مورد نیاز وارد می‌شود و با وجود تحریم ها نیازهای دارویی در خود کشور تامین می‌شود .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مجلس و دولت رویکرد مثبتی به رونق گردشگری سلامت دارد و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش گردشگران خارجی باشیم .

در این مراسم با اعطای لوح به مهمانان ویژه و نمایندگان کشورهای مهمان، بیانیه دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت توسط محمد رضا کرباسی دبیر‌کل کمیته ایرانی اکو و معاون امور بین الملل اتاق ایران قرائت شد و تمامی بندهای آن مورد تائید قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار