بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی با رویکرد ایمن سازی مدارس برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان: 60 درصد مدارس آذربایجان شرقی نیاز به نوسازی، بازسازی و تجهیز دارد

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از 33 هزار کلاس درس که در استان مورد استفاده قرار می گیرد، بیش از ۶۰ درصد نیاز به نوسازی، بازسازی و تجهیز دارد.

کد مطلب: ۹۲۲۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان: 60 درصد مدارس آذربایجان شرقی نیاز به نوسازی، بازسازی و تجهیز دارد

جعفر پاشایی شامگاه گذشته در مراسم بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی د رتالار معلم تبریز گفت : پیشرفت و توسعه کشور با سرمایه گذاری در جایگاهی به نام مدرسه که آینده سازان میهن در آن تربیت می شود به دست می آید.

وی افزود : از 33 هزار کلاس درس که در استان مورد استفاده قرار می گیرد هم اکنون بیش از ۶۰ درصد نیاز به نوسازی، بازسازی و تجهیز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: از این تعداد، ۲۰ درصد نیازمند تجهیز و ۱۵درصد مدارس نیازمند به سیستم گرمایشی هستند.

۵۰ درصد مدارس احداثی در سال گذشته، خیرساز بوده است

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ نیز در این مراسم گفت: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با رویکرد ایمن سازی مدارس و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام به خصوص پروژه های نیمه تمام خیرین و تجهیز مدارس استان به امکانات آموزشی و توجه ویژه به فضاهای ورزشی و پرورشی برگزار شد.

پیام صدقی افزود: رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حمایت کامل از خیرین است و به امید خدا در سال ۱۳۹۸ تمامی پروژه هایی که خیرین به تعهداتشان عمل کرده باشند به همت نوسازی مدارس اتمام خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۸۰ پروژه با ۴۱۰ کلاس درس به مدارس ایمن استان اضافه شده است که ۵۰ درصد این مدارس، مدارس خیرساز بوده است.

30 درصد مدارس تبریز نیاز به تعمیر و بازسازی دارد

فرماندار تبریز نیز در این مراسم گفت: قطعا در بحث سرمایه‌گذاری یکی از مهم ترین سرمایه گذاری ها در فرهنگی و رشد اجتماعی جامعه است.

بهروز مهدوی در ادامه سخنان خود به وضعیت مدارس تبریز اشاره کرد و گفت: 190 مدرسه در تبریز که بیش از ۳۰ درصد مدارس شهر تبریز را شامل می شود در مرحله خطر هستند و استحکام کافی برای اسکان و علم آموزی دانش آموزان را ندارد و نیاز به بازسازی و تعمیر اساسی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار