در راستای هفته‌ی قوه‌ی قضائیه انجام شد:

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان زنجان با اصحاب رسانه

زنجان (پانا) - صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان به مناسبت هفته‌ی قوه‌ی قضائیه با اصحاب رسانه و خبرنگاران نشست و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۹۲۲۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری رئیس کل دادگستری استان زنجان با اصحاب رسانه

رئیس کل دادگستری استان زنجان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، تأکید کرد: « همه‌ی ما باید پیروان خالص شهدا باشیم و اهداف آنها را دنبال کنیم. همه‌ی ما مدیون خون شهیدان هستیم و باید هم در گفتار، هم در اعتقاد و هم در عمل راه آنها را بپیماییم .»

صادقی نیارکی گفت: « وجود نازنین رهبر کبیر انقلاب اسلامی نعمتی برای همه‌ی مسلمانان ایران و جهان است و برای رهبر کبیر انقلاب، توفیق روز افزون و سلامتی آرزومندیم .»

وی ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه افزود: « رسانه زبان گویا و حلقه‌ی ارتباط مردم با حکومت است و باید انعکاس اخبار در جهت آگاهی بخشی به مردم و مسئولین باشد. رسانه هم باید انتقادات و مطالبه‌گری مردم را به گوش دولت برساند و هم اقدامات انجام شده از طرف مسئولین و دولت را برای مردم بازگو نماید. چرا که مردم اساس حکومت را تشکیل می‌دهند و آگاهی آنها از مسائل باعث نزدیکی آنها به حکومت می‌شود. مردم ولی‌نعمت و صاحبان حکومت هستند و باید از طریق رسانه‌ها در جریان همه‌ی امور قرار بگیرند .»

رئیس کل دادگستری استان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید والا مقام" دکتر بهشتی" و 72 یار امام، این حرکت را نشانه‌گیری دشمن برای ضربه زدن به انقلاب عنوان کرد و گفت: « برای گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و یاران امام از یکم تاهفتم تیر ماه به نام هفته‌ی قوه‌ی قضائیه نامگذاری شده است .»

مقام عالی قضائی استان ضمن اشاره به برنامه‌های هفته‌ی قوه‌ی قضائیه گفت: « این هفته بهترین فرصت برای نشست با مردم و مسئولین ادارات، در جهت درطرح برنامه‌ها و اخبار قوه‌ی قضائیه است. همه‌ی ادارات باید خود را مسئول و پاسخگوی مردم بدانند. باید بدانیم که برای هر اقدامی از ما سؤال خواهد شد، چه بسا یک سری سؤالات در این دنیا و یک سری در دنیای دیگر مطرح شوند. اگر مردم مسئولین را علاقمند به رعایت حقوق دیگران ببنند، خود نیز به رعایت حقوق دیگران علاقمند خواهند شد .»

رئیس قوه‌ی قضائیه ضمن تأکید به تسریع روند بررسی پرونده‌های قضایی گفت: « از زمان حضورم در استان نهایت سعی خود را در سرعت بخشیدن به بررسی پرونده‌های قضائی به کار گرفته‌ام و در طی سال گذشته 227 هزارو 123 پرونده رسیدگی شده‌اند که نسبت به سال ماقبل 9 درصد افزایش داشته است .»

وی در اشاره به محکومیت‌های کیفری گفت: « بیشترین محکومیت کیفری جزای نقدی است و دیه و حبس و شلاق به ترتیب در مراتب بعدی قرار دارند . با اجرای احکام جزای نقدی علاوه بر تسریع در اجرای احکام تعداد محکومین حبس نیز کمتر می‌شود.»

صادقی نیارکی به نقش فعال شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: «با حذف تشریفات اضافی، 48 هزار و 758 پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده‌اند. ده جرم اول استان شامل خشونت‌های کلامی، سرقت، خشونت رفتاری، تصادفات، تهدید، تخریب، رانندگی بدون گواهی‌نامه، کلاهبرداری، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، افترا تهمت و فحشا و نسبت‌های توهین‌آمیز هستند که در راستای کاهش این جرایم برنامه‌هایی را در سطح استان پیش بینی کرده‌ایم .»

اسماعیل نیارکی با اشاره به قاطعیت دادگستری در اجرای احکام گفت: « به دلیل قاطعیت دادگستری استان و تسریع در اجرای احکام، تعداد قتل اتفاق افتاده در سه ماهه اول سال 4 مورد گزارش شده است که این آمار در سال گذشته 30 مورد بوده است. این آمار نشان دهنده موفقیت سازمان قضا در کاهش جرم و خشونت است.»

همچنین رئیس کل دادگستری استان با اشاره به طرح گریزان گفت: « در ماه مبارک رمضان به برکت این طرح 34 نفر از متهمان مالی آزاد شدند و 144 نفر هم مشمول این طرح هستند که بدهی آنها بالغ بر 37 میلیارد تومان است.»

صادقی‌نیارکی با تأکید بر این موضوع که قانون خط قرمز دستگاه قضائی است و معیار و شاخص کلیه روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید قانون باشد اگر این مهم محقق شد مردم تصمیمات ما را خواهند پذیرفت و دفاع مقتدرانه از حقوق عامه و مبارزه با فساد بایستی مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار