مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد:

آغاز برداشت انگور در فارس

شیراز(پانا)-مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز برداشت انگور در شهرستان‌های قیر و کارزین و جهرم خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت انگور در فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجیدرضا پاکاری ادامه داد: استان فارس با سطح زیر کشتی افزون بر 63 هزار هکتار و تولید سالانه بالغ بر 765 هزارتن انگور رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

پاکاری با اشاره به اینکه عمده شهرستان‌های تولید کننده انگور درفارس آباده، اقلید، استهبان، بوانات، پاسارگاد، جهرم، خرم‌بید، داراب، سپیدان، شیراز، فیروزآباد، کازرون، کوار، نی‌ریز و ممسنی است، گفت: انگور در این استان به شکل دیم و آبی و با رقم‌های کشمشی، بیدانه، عسکری، رطبی، ریش بابا و یاقوتی کشت می‌شود.

وی گفت: انگور فارس به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی و مازاد انگور تولیدی فارس نیز به استان‌های تهران، یزد، کرمان و البرز صادر می‌شود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برداشت انگور هر سال از اواسط خرداد ماه در شهرستان‌های گرمسیری استان و از رقم زودرس یاقوتی آغاز و تا اواسط مهرماه در شهرستان‌های سردسیری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار