کاظمی: آموزش و پرورش نه در منابع نه در ساختار و نه در احیای ظرفیت‌های موجود جدی گرفته نشده است

فولادوند: منطقه به منطقه آسیب های اجتماعی را شناسایی می کنیم

تهران (پانا) - جلسه معاونان پرورشی و تربیت بدنی شهر تهران، در اداره آموزش و پرورش شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۲۲۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: آموزش و پرورش نه در منابع نه در ساختار و نه در احیای ظرفیت‌های موجود جدی گرفته نشده است

علیرضا کاظمی با ابراز خرسندی از حضور در جمع معاونان پرورشی مناطق تهران گفت: شهر تهران پشتیبان نظام تعلیم و تربیت است و چالش‌های این شهر به حساب نظام تعلیم و تربیت گذاشته می‌شود اما با حضور مجموعه فعلی مخصوصا در بخش پرورشی فعالیت‌های ارزشمند و اثربخشی انجام شده است.
وی ضمن تشکر از زحمات محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: دوران مدیریت کوتاه است اما عرض میدان خدمت رسانی اهمیت دارد. امیدواریم با کمک سرپرست فعلی آموزش و پرورش که در این حوزه شناخته شده است، بتوانیم تحولی در حوزه آموزش وپرورش ایجاد کنیم.
کاظمی با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت یک فضای پرورشی است، افزود: متاسفانه آموزش و پرورش دچار فراز و نشیب‌های بسیاری شده است و با آسیب‌های جدی روبروست. از این جهت ما راه سختی در پیش داریم. نگاه ما تربیتی است اما متاسفانه آموزش و پرورش نه در منابع و نه در ساختار و نه در استلزامات و نه در احیای ظرفیت‌های موجود جدی گرفته نشده است.
کاظمی با اشاره به اینکه حوزه پرورشی تلاش کرده است با برنامه‌های نرم افزاری نفوذ خود را در آموزش و پرورش گسترش دهد، افزود: در کوتاه مدت نمی‌توانیم ضربه‌ای که از کوچک شمردن آموزش و پرورش خورده‌ایم را جبران کنیم و با وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم. اما به دنبال ایده‌های جدیدی هستیم تا فعالیت‌های پرورشی خود را توسعه دهیم.
علیرضا کاظمی گفت: پرورشی‌ها نقش خود را در قالب تشکل‌های دانش آموزی یا فوق برنامه‌ها ایفا می‌کنند. وی با اشاره به مصداق‌های موفقیت گفت: موفقیت به پست و علم و تمکن مالی و امکانات نیست بلکه موفقیت و سعادت از منظر قرآن شرایطی است که انسان در سخت‌ترین مراحل زندگی بدست آورده است و آن ارتباط با خداست. اگر کسی این ارتباط با خدا را داشته باشد هرگز در زندگی اش به بن بست نمیرسد.
وی افزود: ما به عنوان معاونان پرورشی و کسانی که پرچمدار حوزه تعلیم و تربیت هستیم به خودمان بر می‌گردیم و در کوران مشکلات شغلی و شخصی که داریم با اتصال به سرچشمه الهی سعی می‌کنیم اثرگذاری ایجاد کنیم.
عبدالرضا فولادوند، رییس اداره کل آموزش و پرورش تهران در جلسه معاونان پرورشی و تربیت بدنی شهر تهران گفت: این مدیران مناطق هستند که باید از نیروهای‌شان محافظت کنند و نیروها را به سمت کارآمدی ببرند.
فولادوند با اشاره به نیاز مدارس حاشیه‌ای و آسیب پذیر برای حضور تعداد بیشتری مشاور گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی آنچه اهمیت دارد به روز شدن طرح‌ها و مشاورهاست.
فولادوند با اشاره به طرح‌های اداره کل تهران برای همکاری با حوزه پرورشی گفت: تهران به فراخور نیازی که دارد سعی کرده طرح های جدیدی ارایه کند از جمله، احیای زنگ هنر در مدارس است و پیشنهاد دادیم معاونان پرورشی ساماندهی این ساعات را توسط کارشناس فرهنگی‌شان برعهده بگیرند.
وی افزود: طرح دیگری که در دست داریم توسعه سرود همگانی است. سعی می‌کنیم در این طرح در برابر کسانیکه به دنبال تضعیف آموزش و پرورش و زحمات معلمان مان هستند کار فرهنگی بهتری ارایه دهیم تا بدخواهی این افراد بی اثر شود. در حال حاضر در این طرح 1500 واحد آموزشی قرار است طرح سرود همگانی را آموزش دهند.
فولادوند با اشاره به اهمیت سلامت روحی دانش آموز در کنار سلامت جسمی گفت: نباید صرفا به نیازهای اولیه دانش آموز توجه شود زیرا مشکل دانش آموز صرفا با خوراک و پوشاک و حمل و نقل حل نمی شود و نیازهای ثانویه ای مانند ورزش، عبادت، گردش و اوقات فراغت هم باید مورد توجه باشد و جدی گرفته شود واین مهم با انتخاب مدیران کارآمد بدست می آید.
رییس اداره کل شهر تهران با اشاره به تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی در مناطق گفت: این کارگروه ها همانند کارگروه های ساماندهی نیروی انسانی در هر منطقه بصورت جداگانه به بررسی مشکلات همان منطقه پرداخته و سعی می شود راهکارهای حل مشکلات بررسی شود.
فولادوند افزود: ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش باید تلاش کنیم از این فرصت استفاده کرده و از سرمایه های ملی این مملکت که دانش آموز امروز و نیروی انسانی فرداست، محافظت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار