نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جشن پایان تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه:

تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به دانش تخصصی و صبر دارد

تحصیل ۵۰۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در استان

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به دانش تخصصی و صبر دارد.

کد مطلب: ۹۲۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم  و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به  دانش تخصصی  و صبر دارد

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم پیش از ظهر امروز در جشن پایان تحصیلی دانش آموزان دبیرستان پسرانه پیش حرفه ای تلاش باغچه بان تبریز گفت: از تلاش و زحمات معلمان و مسئولان مدارس استثنایی و دانش آموزان با نیازهای ویژه و همچنین از تلاش پدران و مادران که برای تربیت فرزندان به ویژه این فرزندان که توجه و صبر خاصی را می طلبند باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: تربیت فرزند با نیاز های ویژه ای و سعی برای موفقیت این فرزندان پاداش ویژه ای در درگاه خداوند دارد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: همچنین باید از زحمات خیرین محترم مدرسه ساز به ویژه خیرین حوزه مدارس با دانش آموزان نیازهای ویژه نیز باید تشکر ویژه داشت برای این که این دانش آموزان توجه خاصی را می طلبند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان گفت: برای همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه آرزوی موفقیت دارم و امید دارم مراتب ترقی را دنبال کنند و به مراحل بالاتر علمی برسند.

جشنواره خیرین مدرسه ساز استان امروز ساعت 17 در تالار معلم تبریز برگزار می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ بیان کرد: این مرد بزرگ برای دانش آموزان بخصوص دانش آموزان با نیاز های ویژه اقدامات قابل توجهی در امر مدرسه سازی انجام داده بودند و در مدت 20 سال توانست به احداث 3 هزار مدارسه کمک کند.

جعفر پاشایی ادامه داد: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان نیز امروز ساعت 17 در تالار معلم تبریز برگزار می شود و امید داریم با برنامه ریزی های مناسب، در این جشنواره تعهد های لازم برای کمک به مدارس استثنایی استان جهت احداث مدارس جدید و تجهیز و مرمت مدارس موجود صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: رمزی برای موفقیت نداریم بلکه راه موفقیت داریم و کسانی که می خواهند در این راه گام بردارند باید ایمان، اراده و تلاش داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کسانی که برای مدارس و آینده سازان کشور سرمایه گذاری می کنند در جای مطمئن و سودآوری سرمایه گذاری کرده اند و خوب می دانند که زمین، ملک و ماشین در برابر سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی ارزشی ندارد.

پاشایی گفت: رویکرد ما حمایت و تقویت حوزه مدارس با دانش آموزان نیازهای ویژه است و هر اندازه که منابع مالی در اختیار داشته باشیم به همان اندازه به این حوزه توجه داریم و خواهیم داشت و برای تجهیز و تامین امکانات این مدارس تلاش می کنیم.

توسعه فضای آموزشی دبیرستان پسرانه پیش حرفه ای تلاش باغچه بان تبریز با همت خیرین

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 5 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استان تحصیل می کنند که از این تعداد 2 هزار و 200 دانش آموز در تبریز مشغول تحصیل هستند.

مریم خوشبخت ادامه داد: دبیرستان پسرانه پیش حرفه ای تلاش باغچه بان تنها مدرسه دوره اول متوسطه در تبریز است و از اقصی نقاط شهر تبریز برای ادامه تحصیل به این مدرسه مراجعه می شود و در حال حاضر نیز 180 دانش آموز دارد.

وی افزود: متاسانه این مدرسه فضای کافی برای آموزش و استفاده از تجهیزات ندارد و با تلاش خیرین محترم، چندماه پیش فضای جدیدی برای تکمیل فضای این مدرسه کلنگ زنی شد که بعد از احداث، تعدادی از دانش آموزان در فضای جدید مشغول تحصیل می شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان اضافه کرد: بر اساس قول مساعد خیرین نیز بعد از احداث فضای جدید آموزشی، مدرسه حاضر نیز توسط خیرین بازسازی و مرمت خواهد شد.

خوشبخت بیان کرد: مدارس به ویژه مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه مکان مقدسی هستند و این دانش آموزان نیز توجه خاص آحاد ملت به خصوص مسئولان را نیاز دارند.

وی افزود: این دانش آموزان فقط به کمک های مالی نیاز ندارند بلکه نیازمند کمک های اجتماعی و ورانی نیز هستند.

مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز در این مراسم در خصوص مشکلات ترافیکی منطقه مدرسه پسرانه پیش حرفه ای تلاش باغچه بان گفت: سعی می کنیم با جلساتی که با حضور عوامل اجرایی مدرسه و نیروی انتظامی برگزار خواهیم کرد مشکلات ترافیکی منطقه ای که این مدرسه در آن واقع شده است را برطرف کنیم.

اصغر آدی بیگ در ادامه گفت: برای فرهنگ سازی به خصوص فرهنگ سازی در حوزه ترافیک شهری نیاز به زمان زیادی است و دفعتا نمی توان فرهنگ سازی کرد و برای این امر باید از پایه شروع کنیم که مدارس بهترین مکان برای شروع فرهنگ سازی در موضوعات ترافیک شهری هستند.

ضرورت توجه خاص به معلمان و خیرین حوزه مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز در ادامه مراسم گفت: تشکر از زحمات معلمان که در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه کار می کنند باید چندین برابر بیشتر از زحمات سایر معلمان باشد.

کیانوش عطایی ادامه داد: تمامی خیرینی که در این حوزه تلاش می کنند و اقدامات موثری در بخش مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند افرادی مورد احترام سایر مردم و همچنین محبوب خداوند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار