آغاز رقابت قرآنی دانش آموزان دختر فارس در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس اداره امور قرآنی ،نماز و عترت آموزش‌وپرورش فارس از رقابت 440 دانش‌آموز دختر از سراسر فارس در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت قرآنی دانش آموزان دختر فارس در شیراز

صدر الله زین العبادی در افتتاحیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختران فارس در دبیرستان عشایری شیراز گفت:مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان فارس در مدت دو روز و در دو بخش دختران و پسران در دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز برگزار می‌گردد .

رئیس اداره امور قرآنی ،نماز و عترت آموزش‌وپرورش فارس گفت:مسابقات دانش آموزان دختردر روز 29 خرداد و با شرکت 440نفر از منتخبین استان در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌گردد که بخش آوایی آن شامل؛ قرائت ، ترتیل ، حفظ عمومی ، حفظ ویژه ( حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء) است و بخش پژوهشی نیز شامل؛ انشای نماز ، احکام ،نهج‌البلاغه،صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن می‌باشد.

وی گفت: مرحله منطقه‌ای این مسابقات به میزبانی 14 منطقه در سطح استان و با مشارکت نزدیک به 10 هزار دانش‌آموز برگزار شد که در این مرحله حدود 900 دانش‌آموز دختر و پسر موفق به راه‌یابی به مرحله استانی این مسابقات شدند.

زین العبادی ادامه داد: مسابقات دانش آموزان پسر نیز در روز 30 خردادماه با حضور 500 منتخب استانی برگزار می‌گردد که دانش آموزان پسر علاوه بر رشته‌های یادشده در دو بخش آوایی و پژوهشی ویژه دختران، در بخش آوایی در دو رشته مداحی و اذان نیز به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی ،نماز و عترت آموزش‌وپرورش فارس گفت: با پایان این مسابقات حدود 80 دانش آموز منتخب این مرحله در دو گروه دختران و پسران به‌عنوان منتخبین استانی به مسابقات کشوری اعزام شوند.

مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در هفته دوم تیرماه و هفته اول مردادماه 98 برگزار می‌گردد که میزبان بخش آوایی آن شهر زنجان و میزبان بخش پژوهشی نیز مشهد مقدس می‌باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار