مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

تعامل مربی و متربی تعاملی استعلایی و تعالی بخش است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی کارشناسان گزینش شهرستان ها، نواحی و مناطق، سندیت و اقتدار مربی در تربیت رسمی و عمومی را بسیار مهم خواند که این گونه سندیت و مرجعیت مربیان را با عنایت به اصل حفظ و ارتقای آزادی متربیان، محرک مشارکت و تعامل بهتر با آن ها دانست.

کد مطلب: ۹۲۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تعامل مربی و متربی تعاملی استعلایی و تعالی بخش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود اظهار کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام تزکیه بر تعلیم مقدم است و مربی بودن معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پورداود با بیان این که توجه به اقتدار شخصیتی مربی ناشی از احراز شایستگی های اخلاقی و حرفه ای است، افزود: گزینش در آموزش و پرورش براساس این شایستگی ها صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: محبوبیت و مقبولیت مربیان از عوامل اساسی در تربیت رسمی و عمومی متربیان است.
پورداود با بیان این که تأثیرگذاری مربیان در فرایند تعلیم و تربیت و رشد و تعالی هویتی متربیان مشروط به شرایطی است، افزود: یکی از این شرایط مهم در اصل سندیت مبتنی بر شایستگی مربیان است و علاوه بر آن محبوبیت و مقبولیت آنان نقش مهمی در هدایت فرایند تربیت دارد.

او با اشاره به رابطه مهربانانه پیامبر اسلام (ص) با مؤمنین، گفت: عامل اصلی جذب مؤمنین به ایشان و انجذاب شخصیتی پیامبر (ص) همان مهر و محبت بوده است.
پورداود تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه مناسب برای تکوین و تعالی هویت متربیان در فرایند تربیت رسمی و عمومی نیازمند تعامل و همکاری بین عناصر اصلی و محوری آن است.
او با بیان این که تعامل به تشریک مساعی متقابل در موفقیت متربی بر می گردد، افزود: مربی و متربی به فراهم کردن شرایط مناسب و مساعدی در موفقیت های تربیتی اقدام می کنند که تعالی و رشد متربی و حتی مربی را به دنبال دارد.
پورداود گفت: تعامل مربی و متربی در موفقیت های تربیتی تعاملی استعلایی یعنی تعالی بخش است و این تعالی در موفقیت و سپس در متربی و مربی نمود می یابد.
او تصریح کرد: تراز و تعامل بین مربی و متربی در موفقیت های تربیت رسمی و عمومی یکسان و برابر نیست بلکه تراز تعادل موضوعی است که تابع رشد متربیان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان این که گزینش نقش ارزنده ای در توسعه منابع انسانی دارد، خاطرنشان کرد: تشکیل هسته های گزینش دستگاه های اجرایی از ابتکارات مهم امام خمینی (ره) برای به کارگیری نیروهای انسانی اصلح و کارآمد بود.
پورداود گزینش نیروی اصلح را از اهداف مهم هسته های گزینش در دستگاه های اجرایی ذکر کرد و افزود: گزینش صحیح عامل مؤثری در پویایی نیروی انسانی است.
او گفت: گزینش با به کارگیری نیروی انسانی متخصص در ساختن یک نظام اداری پاک، پاسخگو و چالاک سهم قابل توجهی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار