هنرستان های فنی و حرفه ای، بستری برای تربیت نیروی کار حرفه ای هستند

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامیه نخستین دوره المپیاد شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای کشور که صبح روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد اظهار داشت: با تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها می توان مسیر بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال در نسل جوان ایجاد کرد.

کد مطلب: ۹۲۲۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان های فنی و حرفه ای، بستری برای تربیت نیروی کار حرفه ای هستند

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم با اشاره به این که هدف از برگزاری این رقابت ها ایجاد بستر برای شناخت استعدادهای هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای کشور است اظهار داشت: حمایت از فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش زمینه ساز توجه بیشتر به شعار سال یعنی رونق تولید است چرا که توانمندی بالای هنرستان ها در آموزش و پرورش امروز بیش از هر زمان دیگری در حال بروز و ظهور است.

وی افزود: امروزه در کشور ما بحث اشتغال یکی از اصلی ترین دغدغه های جوانان و خانواده آن هاست که با تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها می توان مسیر بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال در نسل جوان ایجاد کرد.

خدابنده همچنین گفت: رویکرد بسیارخوبی در آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور حاکم شده و قطعا ادامه این روند به تربیت نیروی متخصص و ورود آن ها به بازار کار در آینده کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری این المپیاد برای دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند بوده و یقینا در آینده اثرات و نتایج آن را در آموزش و پرورش کشور و از طریق ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و در نهایت توسعه اقتصادی خواهیم دید.

قابل ذکر است رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: ایجاد انگیزه برای شناسایی، جذب و هدایت هنرجویان طی یک رقابت سالم از مهمترین اهداف برگزاری نخستین دوره المپیاد شایستگی محور هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای کشور بوده است.

وی با تاکید بر این که ترویج یک نگرش حرفه ای در سطح ملی، توانمندسازی هنرجویان و توجه ویژه به شایستگی های غیرفنی و اخلاق حرفه ای از دیگر مواردی بوده که در برگزاری این مسابقات دنبال می شود افزود: مرحله کشوری این المپیاد از 27 خردادماه 98 به مدت دو روز به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس انجام شد و 219 هنرجوی دختر و پسر از 32 استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان 27 عنوان برتر معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار