نقش مدیریت شهری در توسعه فضاهای ورزشی بااهمیت است

ارومیه(پانا)- شهردار منطقه یک شهر ارومیه گفت: یکی از اقدامات شهرداری منطقه یک ، توسعه فضاهای ورزشی و تأمین آن برای رفاه حال شهروندان و گسترش آن در سطح محلات است تا با ایجاد اماکن ورزشی ، توسعه سرانه ورزشی منطقه  به بالاترین سطح ممکن برسد.

کد مطلب: ۹۲۲۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدیریت شهری در توسعه فضاهای ورزشی بااهمیت است

مجتبی علیزاده با اشاره به بهره مندی جوانان و نوجوانان از ورزشگاه های محله ای ایجاد شده در سطح منطقه ، اظهار کرد: ایجاد روحیه نشاط، شادابی و نهادینه کردن فرهنگ عمومی و فراهم کردن محیط های مناسب فرهنگی، هنری و ورزشی برای جوانان و نوجوانان در زندگی شهر نشینی، ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی اجتماعی در سطح شهر، توسعه، ترویج و ارتقاء مراکز فرهنگی هنری و ورزشی، بسترسازی لازم جهت مشارکت مناسب شهروندان از جمله مهمترین اهداف احداث ورزشگاه های محله ای در سطح منطقه یک است.

وی افزود: یکی از اقدامات شهرداری منطقه یک ، توسعه فضاهای ورزشی و تأمین آن برای رفاه حال شهروندان و گسترش آن در سطح محلات است تا با ایجاد اماکن ورزشی ، توسعه سرانه ورزشی منطقه به بالاترین سطح ممکن برسد.

علیزاده گفت: نقش مدیریت شهری با طیف وسیعی از وظایف عمرانی و خدماتی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی به منظور تأمین فضاهای لازم برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و پرداختن به امر ورزش در محیط شهری امروز از اهمیت خاصی برخوردار شود.

وی هدف پژوهش ارزیابی آثار و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی ساخت ورزشگاه های محله ای بر ساکنان منطقه البرز(ولایت) و خیابان میرداماد است که نتایج تحقیق نشان می دهد که افزایش روحیه ورزش و میل و رغبت نوجوانان و جوانان و جذب آن ها به ورزش، کاهش آسیب های اجتماعی و بزه کاری در محله، دسترسی اهالی به امکانات ورزشی وغنی شدن اوقات فراغت اهالی به خصوص نوجوانان و جوانان، استعداد یابی در میان جوانان و نوجوانان را از مهم ترین پیامدهای مثبت ایجاد ورزشگاه های محله ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار