معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: پیش بینی بیش از ۸ هزار  برنامه برای  اوقات فراغت دانش آموزان استان

بیرجند(پانا)  ـ  معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آغاز فعالیت پایگاه های اوقات فراغت  تابستانی گفت: تابستان امسال  بیش از 8هزار برنامه برای اوقات فراغت  دانش آموزان پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۹۲۲۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: پیش بینی بیش از ۸ هزار  برنامه برای  اوقات فراغت دانش آموزان استان

فرشید جعفری معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: امسال قریب به 170 پایگاه، کار غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را بر عهده خواهندداشت.

او گفت: برنامه های تابستانی اوقات فراغت در پنج محور؛ مهارت های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت های فرهنگی، هنری و فعالیتهای نشاط آور و شادی بخش، مهارت های حرفه ای، مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی و مهارت های ورزشی و سلامت پیش بینی شده است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، رویکرد برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان را تعلیم و تربیت تمام عرصه با تمرکز بر عرصه های غیر علمی، عدالت آموزشی و پرورشی، مهارت آفرینی و توسعه مهارت اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی، تمرکز بر فعالیت های نرم فرهنگی و توجه به مناطق روستایی، هم افزایی فعالیت ها و برنامه ریزی با توجه به ذائقه دانش آموزان عنوان کرد.


جعفری افزود: برنامه های تابستان برگرفته از عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اجرا می شود و زمینه های لازم برای مهارت آموزی،کارآفرینی و اشتغال زایی فراهم خواهد کرد.

او گفت: اوقات فراغت فرصتی برای جبران زمان از دست رفته در طول سال تحصیلی و ایجاد قشربندی جدیدی در بین دانش آموزان است که این فرصت جدید بستری برای رشد، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنان فراهم می کند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش افزود: همچنین اوقات فراغت فرصتی را برای باز آوری روحیه نشاط و شادابی دانش آموزان برای ورود به مرحله جدید فراهم می کند.


جعفری در ادامه این گفت و گو با اشاره به برگزاری اردو های زیارت اولی که هر ساله همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود گفت: امسال نیز در ایام تابستان و همزمان با دهه کرامت اعزام دانش آموزان زیارت اولی را به مشهد مقدس خواهیم داشت.


او در پایان به اردو های طرح هجرت اشاره کرد و افزود: سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و سازمان بسیج سازندگی، ۲۶۰۰ دانش آموز در قالب گروه های ۱۲ نفره و طی اردو های ۱۰ روزه به مناطق محروم استان اعزام و در حوزه های عمرانی و زیباسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار