رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آذربایجان شرقی خبر داد: صدور برگه های هدایت تحصیلی بعد از 10 تیرماه

تبریز ( پانا ) - رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جزئیات صدور نمون برگ های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم را اعلام کرده و گفت : صدورنمون برگ های هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات و از دهم تیر ماه به بعد انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آذربایجان شرقی  خبر داد: صدور برگه های هدایت تحصیلی بعد از 10 تیرماه

جهانبخش غلامی با تاکید بر اینکه فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان در سامانه همگام از دی ماه سال جاری آغاز گردیده و تا پایان اردیبهشت ادامه داشت، افزود: « تحلیل اطلاعات داده های موجود در سامانه همگام آغاز شده و پس ازانتقال سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه نهم توسط مدیران مدارس به سامانه همگام، پردازش و تحلیل نهایی آغازکه منجر به صدور برگه های هدایت تحصیلی بعد از دهم تیرماه سال جاری خواهد شد ».

وی افزود: « صدور کارنامه باید همزمان با صدور نمون برگ هدایت تحصیلی باشد، به عبارتی هیچ کارنامه ای صادر و توزیع نمی شود مگر اینکه برگه هدایت تحصیلی ضمیمه کارنامه مذکور باشد و شایسته است مدیران محترم مدارس پس از اعلام نتایج دانش آموزان و بررسی اعتراضات احتمالی نسبت به ارسال سوابق عملکرد تحصیلی دانش آموزان اقدام نمایند».

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان ادامه داد: « مدیران محترم مدارس دوره دوم متوسطه توجه نمایند که کلیه دانش آموزان ثبت نامی در پایه دهم اعم از دولتی،غیر دولتی و مدارس خاص(تیرهوشان،نمونه دولتی،شاهد و هیئت امنایی) بایستی حائز شرایط شیوه نامه هدایت تحصیلی و ثبت نام در مدرسه مذکور باشند».

با تاکید بر اینکه کمیته های هدایت تحصیلی مدارس،نواحی و مناطق فعال بوده و در محل مشخصی تحت عنوان پاسخگویی به سوالات احتمالی مراجعان(با حضور اعضای موثر و مطلع کمیته هدایت تحصیلی) استقرار یابند، افزود: « حضور مشاور و مدیر مدرسه در زمان صدور هدایت تحصیلی الزامی بوده و مشاوران مدارس موظفند در طول این ایام در آموزشگاه حضور موثر داشته و پاسخگوی سوالات دانش آموزان و اولیای محترم باشند».

وی در توضیح این مطلب افزود: « کمیته های هدایت تحصیلی نواحی،مناطق و مدارس در زمان صدور نمون برگ های هدایت تحصیلی فعال بوده و از ارجاع دانش آموزان و اولیای محترم به اداره کل جدا خودداری نمایند».

اضافه کرد: «مدیران و مشاوران مدارس دوره اول متوسطه در زمان صدور هدایت تحصیلی،تمامی امتیازات مشاوره ای دانش آموزان را بررسی و چنانچه امتیاز دانش آموز به هر عنوانی در نمون برگ هدایت تحصیلی ثبت نگردیده،از توزیع نمون برگ ها تا زمان رفع مشکل خودداری شود تا از طریق کمیته هدایت تحصیلی مدارس و در صورت ضرورت نواحی و مناطق،نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند. در صورت هرگونه مغایرت در نمون برگ های هدایت تحصیلی و ... برابر نامه مستند سازی شده شماره 400/19326/1800 مورخ 05/40/1397 اقدام گردد».

رییس اداره مشاوره تربیتی استان یادآور شد: « مسئولین محترم از نوشتن هرگونه دستور بر روی نمون برگ های هدایت تحصیلی جدا خودداری کنند و مدیران مدارس پس از آماده شدن نمرات پایانی خرداد ماه، نسبت به انتقال سوابق تحصیلی دانش آموزان از سیستم دانا به سامانه همگام اقدام نمایند». وی متذکر شد: « دانش آموزانی که حائز شرایط لازم برای ثبت نام در رشته دلخواه نیستند می توانند با راهنمایی مشاور و مدیر واحد آموزشی در آزمون تعیین رشته مجدد شرکت نموده و بعد از کسب شرایط لازم،برابر ظرفیت های اعلامی نواحی و مناطق، به رشته مورد علاقه خود هدایت شوند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار