تأکید بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در شهر قم

قم (پانا) - در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم از بروکراسی‌های اداری به‌عنوان مهم‌ترین مانع در سرمایه‌گذاری ورود بخش خصوصی در مسیر توسعه و پیشرفت قم یاد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تأکید بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در شهر قم

صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم در این جلسه اظهار داشت: بلوار پیامبر اعظم(ص) از جمله طرح‌های عمرانی قم بوده که در هماهنگی کامل با طرح تفصیلی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ است و قاعدتاً نباید هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با سرمایه‌گذاری در آن احساس شود.

محسن رنجبر تصریح کرد: از سال‌های گذشته برای ۱۰۷ بلوک بلوار پیامبر اعظم(ص) مجوزهای لازم از شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و همچنین کمیسیون ماده ۵ استانداری اخذ شده است.

وی با انتقاد از روح بوروکراسی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت: بسیاری از مصوبات سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم به دلیل مشکلات بوروکراسی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار خود نمی‌رسند.

رنجبر ادامه داد: برای توسعه شهر قم باید روند طولانی و آزاردهنده بوروکراسی‌های موجود را حذف و از بخش خصوصی حمایت لازم صورت بگیرد، بوروکراسی به قفس آهنین سرمایه‌گذاری در شهر قم تبدیل‌شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: بخش مهمی از مساحت قم کانون و تولیدکننده ریز گرد در بخش مرکزی کشور بوده و باید طرح‌های توسعه فضای سبز و حفظ مراتع به‌صورت جدی در آن‌ها دنبال شود.

حسن بختیاری عنوان کرد: شهرداری قم برای مبارزه با معضل ریز گردها آماده هرگونه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی تاکید کرد: بخشی از انهار کشاورزی که از محدوده داخل شهر قم عبور می‌کند ساماندهی شده اما بخش دیگری از آن‌ها همچنان مانند گذشته وضعیت مطلوبی ندارند و باید با تعامل با جهاد کشاورزی استان روند ساماندهی آن‌ها دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: روند سرمایه‌گذاری در شهر قم نباید با برخی نگاه‌های بخشی شورای معماری و شهرسازی کشور متوقف شود، بلوار پیامبر اعظم(ص) ظرفیت بزرگ سرمایه‌گذاری استان است.

عبدالله جلالی خاطرنشان کرد: بوستان جوان با توجه به وسعت و امکاناتی که دارد هنوز مورداستفاده درستی قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است، شهرداری قم به دنبال توسعه و رونق بیشتر این ظرفیت تفریحی است.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی که در محدوده نزدیک به بوستان جوان در حال فعالیت هستند باید تغییر کاربری داده و مشکلی در رابطه با توسعه این مرکز تفریحی به وجود نیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار