280 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در مسابقات قرآن، عترت و نماز مشارکت کردند

ارومیه(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲۸۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال تحصیلی ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۲۲۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
280 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در مسابقات قرآن، عترت و نماز مشارکت کردند

قدرت اله قاسمی افزود: مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز در ۹ رشته برگزار می‌شود که ۵۳ هزار نفر به مرحله شهرستانی، ۹۳ هزار نفر به مرحله استانی و ۷۲ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان نیز با حضور پنج هزار و ۸۲۸ نفر در مرحله شهرستانی، ۱۷۳ نفر در مرحله استانی و هفت نفر در مرحله کشوری برگزار شد.

وی اضافه کرد: توزیع بیش از ۳۰ هزار جلد انواع کتاب احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی و تفسیر قرآن کریم در بین دانش آموزان انجام شده است.

قاسمی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری، بیش از ۱۰۲ هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.

وی ادامه داد: مسابقه حفظ موضوعی قرآن با حضور ۱۳۷ هزار نفر و مسابقه حفظ جز ۳۰ با حضور ۱۷۰ هزار نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعزام ۶۰۰ مبلغ در مناسبت‌های مذهبی و با هدف برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس از اقدامات شاخص در یکسال گذشته بود؛ افزود: نشست‌های گفتمان دینی در مناسبت‌های ولایی با حضور ۵۳۸ هزار دانش آموز برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح امام شناسی و سبک زندگی اسلامی با موضوع زندگی و سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام رضا (ع) بالغ بر ۹۰ هزار نفر از دانش آموزان استان را پوشش داد.

قاسمی اظهار داشت، برگزاری مراسم سوگواره احلی من العسل با حضور بیش از ۵۰ هزار دانش آموز استان اقدامی بسیار ارزشمند در راستای شناساندن رشادتهای حضرت قاسم (ع) بود.

وی اضافه کرد: ۶۷۱ نفر روحانی و یکهزار و ۴۷۱ نفر فرهنگی در ساماندهی ائمه جماعت روحانی وفرهنگی مدارس با عنوان سامانه کلید رضوان ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: نشست‌های دینی با موضوع نماز و خانواده مطهر با حضور ۱۵۷ هزار نفر از دانش آموزان و ۴۳ هزار نفر از اولیا برگزار شد.

وی از اجرای طرح مدرسه امین در ۳۴۲ مدرسه استان خبر داد و افزود: در ۲ هزار و ۱۴۲ آموزشگاه استان نماز جماعت برگزار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل با حضور بیش از ۲۳۹ هزار دانش آموز، اجرای ۱۰ ماده‌ای منشور اقامه نماز در مدارس استان، اجرای طرح نماز کلید بهشت برای آموزشیاران نهضت سواد آموزی و برگزاری جشن تکلیف از دیگر اقدامات شاخص این حوزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار