دیدار مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری افغانستان با شمخانی

تهران (پانا) - مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری افغانستان با علی شمخانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۹۲۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری افغانستان با شمخانی

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری افغانستان صبح امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی در شهر اوفا روسیه با دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ملاقات مقامات عالی امنیت ملی ایران و افعانستان، طرف‌ها بر افزایش هماهنگی و رایزنی میان دولت قانونی افغانستان و همسایگان این کشور برای مقابله با عملیات تروریستی و کمک به فرایند آشتی ملی در این کشور تاکید کردند.

ضرورت ارتباط وگفت‌وگوی کشورهای موثر منطقه با گروه‌های معارض با هماهنگی دولت افغانستان و همچنین تقویت نیروهای مسلح این کشور برای ایجاد امنیت پایدار در مناطق مختلف افغانستان از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو میان مقامات امنیتی دو کشور بود.

ویکتور محمود اف، مشاورامنیت ملی ررئیس‌جمهوری ازبکستان با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات توافقهای قبلی نهادهای امنیت ملی دو کشور و نحوه مشارکت در موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی نحوه تداوم همکاری نزدیک دو کشور در موضوع ایجاد ثبات و امنیت در افعانستان و همچنین چگونگی تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده میان روسای جمهوری دو کشور برای حداکثرسازی همکاری‌های دو جانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی از محورهای دیگری بود که دو طرف در مورد آن گفت‌وگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار