فرشته صدرعرفایی: نسل ما مدیون کانون پرورش فکری است

برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر از نحوه ارتباط‌گیری خود با کاراکتر مادر شوهر در فیلم «شبی که ماه کامل شد» می‌گوید

تهران (پانا) – فرشته صدر عرفایی آغاز کار هنری‌اش را مدیون کلاس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توصیف کرد.

کد مطلب: ۹۲۲۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فرشته صدرعرفایی: نسل ما  مدیون کانون پرورش فکری است

فرشته صدر عرفایی که برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد در گفت و گوی ویدوئی با مجله فیلم از نقش خود در این فیلم و نحوه ارتباط‌گیری با کاراکتر مادر ریگی‌ها گفت.

این بازیگر که نقش مادر عبدالحمید و عبدالمالک ریگی (مادر شوهر الناز شاکردوست) را در فیلم ایفا می‌کند درباره کاراکتر این مادر می‌گوید: وقتی خانم نرگس آبیار می‌خواست کاراکتر مادر ریگی‌ها را برای من توصیف کند گفت «این زن مار است!» البته مار نه به معنای بد آن؛ به مفهوم اقتدار و هوشمندی که در شخصیت این زن نهفته است.

وی ادامه داد: فیلمنامه آنقدر خوب نوشته شده که انگار خانم آبیار خودش تک تک نقش‌ها را بازی کرده است. البته گریم خوب آقای امیدواری هم خیلی به خوب درآمدن نقش کمک کرد. خود من هم ترجیح می‌دهم فرشته صدرعرفایی دیده نشود ولی کاراکتر دیده شود. او باید باورپذیر باشد.

برنده سیمرغ بلورین جشنواره سی و هفتم فجر درباره نحوه ارتباط‌گیری خود با این کاراکتر گفت: زمانی که برای فیلمبرداری به چابهار رفته بودیم من دو هفته فرصت داشتم که روی این شخصیت کار کنم. رفتم با خانم‌های محلی آشنا شدم و جزئیات زندگی‌شان را تماشا کردم. اینکه چطور خیاطی و سوزن‌دوزی می‌کنند، چطور قلیان میکشند، چطور با کوچکترها رفتار می‌کنند... نکته جالبی که در این زنان بلوچ دیدم این بود که آنها وقتی عروس‌دار می‌شوند خودشان کناری مینشینند و بعد از آن فقط نظاره‌گر هستند.

وی درباره شخصیت مادر ریگی و واکنش او در مقابل ازدواج فرزندش گفت: درباره او البته قضیه کمی فرق می‌کند. عروس تهرانی است و نمی‌تواند ارتباط برقرار کند. از طرفی بچه‌هایش را می‌شناسد و می‌داند چه اتفاقی در حال وقوع است؛ بنابراین می‌داند که این ازدواج نباید رخ دهد.

صدرعرفایی که علاوه بر بازیگری سال‌هاست که در حرفه عروسک‌گردانی و گویندگی نیز فعالیت می‌کند درباره شروع کار هنری خود گفت: ما نسلی هستیم که مدیون کانون (پرورش فکری کودکان و نوجوانان) هستیم. من از 11 سالگی به کلاس‌های کانون رفتم و تئاتر را از آنجا آغاز کردم.

بازیگر فیلم «ترانزیت» ادامه داد: کانون برای بسیاری خانوادگی‌هایی که وضع مالی متوسط یا پایینی داشتند واقعا محل پرورش فکر و استعداد بود. من و بسیاری از هم‌نسلانم مثل خانم فاطمه معتمدآریا، ایرج طهماسب، حمید جبلی و .. مدیون کانون هستیم. من هرچه دارم از کانون و کلاس‌های تئاتر و تئاتر عروسکی کانون است.

*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار